حجت الاسلام محمد احمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ترویج فرهنگ مسابقات قرآن و وقف حضور یافته است.
وی اظهار داشت: در این راستا با ایجاد غرفه های مختلف شامل کودک، وقف مصحف شریف قرآنی، وقف علم و فناوری، مهارت آموزی، یاوران وقف تربیت، مسابقات قرآن کریم و دانشکده علوم قرآنی به معرفی فعالیت های خود و ارائه خدمات فرهنگی پرداخته است.
وی گفت: در غرفه کودک این اداره کل، سه مبلغ مذهبی حضور یافته و با برگزاری مسابقه و عروسک بازی، کار با کاغذ و نقاشی، مفاهیم دینی را به کودکان آموزش می دهند و روزانه بیش از 600 کودک از این غرفه دیدن می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: انجمن یاوران وقف با تایید این اداره کل در نظر دارد در قالب وقف مشارکتی و به همت خیرین، مجتمع تربیتی آموزشی جهان اسلام را در زمینی به مساحت پنج هکتار در حاشیه شهر مشهد بسازد لذا با حضور در این نمایشگاه در جهت جلب مشارکت مردم در این حوزه برآمده است.
حجت الاسلام احمدزاده اظهار داشت: در غرفه مسابقات قرآن کریم این نهاد با اطلاع رسانی مسابقه مجازی صدای نور، اطلاع رسانی و ثبت نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم و همچنین اطلاع رسانی طرح حفظ مجازی قرآن کریم و مشاوره حفظ قرآن کریم ارائه می شود.
وی گفت: فعالیت های غرفه دانشکده علوم قرآنی مشهد نیز در راستای معرفی موقوفه قرآنی مشارکتی دانشکده و عملیات عمرانی ساختمان جدید در حال ساخت در اقدسیه مشهد و ترویج فرهنگ وقف و جذب واقفین همراه با نمایش ماکت ساختمان جدید و ارائه بروشورهای مرتبط می باشد.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی 20 کشور تا چهاردهم ماه رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر برپاست.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.