استاندار خراسان رضوی گفت: غیر از بردسکن، کلات، سرخس، شاندیز و طرقبه که بیشترین خسارت را داشته سایر نقاط استان فقط در حوزه کشاورزی دچار خسارت شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، علیرضا رزم‌حسینی همراه تعدادی از مدیران کل استان که برای شروع عملیات بازسازی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از سیل و بارندگی به بردسکن سفر کرده گفت: در حالیکه سه دهه  همه استان درگیر خشکسالی بود و امسال استان با بحران آب شرب مواجه بود و میلیاردها تومان هزینه داشت که آب شرب مردم را تامین کنیم به اراده خداوند بارندگی‌ها کل استان را فرا گرفت و سفره‌های زیرزمینی و سد دوستی  پر شد و تا سه سال آینده شهر مشهد از بحران آب نجات یافت. 

رزم حسینی گفت: تخریب‌هایی را نیز براثر سیل داشته‌ایم که عمده این تخریب‌ها ناشی از دست‌اندازی انسان‌ها به حریم و بستر رودخانه‌ها بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با گذشت حدود یک‌ماه از وقوع سیل، امروز کلنگ ساخت منازل خسارت دیده استان در بردسکن به زمین خورد و عملیات بازسازی و نوسازی منازل تخریبی آغاز شد و  ان‌شاءالله طی 60روز آینده و حداکثر 90روز آنها را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

همچنین سید رضا موسوی‌نیا مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: بردسکن در مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی نصف میانگین کشور است. 

وی افزود: در بارندگی های اخیر26 شهرستان استان دچار سیل‌زدگی شد که شامل 615نقطه روستایی بوده که در بردسکن یک‌هزار و 109 واحد مسکونی دچار خسارت شد که از این تعداد 971واحد مسکن روستایی و 313مسکن شهری دچار تخریب شده است. 

وی گفت: در حال حاضر 50واحد مسکونی آواربرداری شده و تعدادی آرماتور بندی شده و امروز با حضور استاندار خراسان عملیات آغاز  ساخت تمام واحدهای مسکونی خسارت دیده استان در بردسکن کلنگ‌زنی می‌شود. 

موسوی نیا با تاکید بر استفاده مردم از تسهیلات مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: واحدهایی که نسبت به مقاوم سازی اقدام کرده بودند به هیچ عنوان در سیل اخیر خسارت ندیده اند. 

وی تصریح کرد:اگر مردم پای کار باشند و همکاری کنند طی دو ماه آینده تمامی منازل تخریبی نوسازی و تحویل مالکین آنها خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.