به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار این استان در این نشست گفت: طرح مثلث اقتصادی کار جدیدی است که اتاق اصناف مشهد به عنوان مجموعه ای متخصص از بخش تولید، بازرگانی و فروش، قرار است آن را در بخش رضویه به صورت دواطلبانه اجرا کند.
علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح توانمند سازی و ایجاد شغل پایدار است، افزود: الگوی کاری ما مشخص است و نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی تمام حوزه ها را پیگیری و نظارت می کند.
وی اظهار داشت: حدود یک پنجم حجم اقتصاد استان مربوط به اتاق اصناف است که حجم قابل ملاحظه ای در حوزه اقتصادی محسوب می شود.
وی گفت: استانداری آمادگی دارد برخی مسئولیت ها در استان را به صورت داوطلبانه به مجموعه اصناف واگذار کند.
رزم حسینی افزود: در حوزه تنظیم بازار آمادگی کنترل و تنظیم بازار توسط اتاق اصناف وجود دارد و استانداری نیز در این زمینه یاریگر اتاق اصناف مشهد خواهد بود.
وی اظهار داشت: درست است بخشی از افزایش قیمت ها متوجه قیمت ارز، صادرات و واردات کالاست اما بخشی از آن نیز به دلیل عدم کنترل قیمت ها بوجود آمده است لذا اتاق اصناف باید مراقبت بیشتری در این خصوص داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اتاق اصناف بر اساس تجربه خود و فرصت خوبی که در بخش رضویه وجود دارد می تواند توانمند سازی منطقه را بر عهده گیرد و محصولات تولیدی مردم را در مشهد عرضه کند.
علی رسولیان افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در این استان تاکنون 60 نهاد بخش خصوصی، توسعه اقتصادی بخش های مختلف استان را برعهده گرفته اند.
در این نشست علاوه بر تفاهمنامه مثلث توسعه اقتصادی در قالب تعیین معین اقتصادی برای شهر رضویه، تفاهمنامه ایجاد پنج شهرک صنفی از جمله آجیل و خشکبار، پوشاک، فرش دستباف و قالیشویان، آبنبات و شیرینی و شکلات و مصنوعات نقره و سنگ های زینتی نیز به امضا رسید.
بخش رضویه مشهد شامل سه دهستان و یک شهر در سال 1370 تأسیس شده ‌است.
87 هزار و 194 واحد صنفی دارای پروانه کسب در حوزه های تولیدی، خدماتی، خدمات فنی و توزیعی در مشهد مشغول فعالیت هستند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.