علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست شورای استانی برنامه ریزی و توسعه افزود: رتبه خراسان رضوی از نظر فضای کسب و کار در کشور هجدهم است که زیبنده استان نیست. بخش عمده این مسائل هم مربوط به کارگروههای استانی است. همه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی باید تلاش کنیم تا رتبه فضای کسب و کار خراسان رضوی بهبود یابد.
وی بر لزوم تسهیل شرایط سرمایه گذاری تاکید و بیان کرد: درست نیست که مجوز سرمایه گذار سه هفته در کشوی میز یک مدیر باقی بماند و منتظر یک امضا باشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شرایط کشور نسبت به پارسال متفاوت شده و این شرایط در تحقق درآمدها، تخصیص اعتبارات و پیش بینی درآمدهای بودجه تاثیرگذار خواهد بود. در این شرایط لازم است هزینه های جاری را کاهش دهیم.
وی گفت: پروژه های نیمه تمام را باید به بخش خصوصی و سرمایه گذاران واگذار کرد. مدیران برای طرحهای نیمه تمام زیرمجموعه خود فراخوان بدهند زیرا دست کم دو هزار پروژه نیمه تمام در خراسان رضوی وجود دارد که سرمایه زیادی برای اتمام آنها نیاز است.
رزم حسینی به سهم اعتبارات استان در بودجه نیز اشاره و بیان کرد: سهم اعتبارات خراسان رضوی با جمعیت آن در کشور تناسب ندارد. هشت درصد جمعیت کشور در خراسان رضوی زندگی می کنند اما سهم اعتبارات استان تنها 5،1 درصد از بودجه کشور است.
وی افزود: تبصره های بودجه ظرفیتهایی دارد که از آنها غفلت شده است. از جمله اوراق قرضه، صندوق توسعه ملی و اعتبارات بانکی که متولی پیگیری اینها مدیران اجرایی هستند که در سطح ملی باید انجام دهند.
استاندار خراسان رضوی همچنین به دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه اشاره و بیان کرد: در آن دیدار موضوعات مختلفی از جمله تخصیص بودجه زیارت، ابلاغ مربوط به مناطق کمتر توسه یافته و هزار و 400 میلیارد تومان اوراق مالی برای بخش حمل و نقل شهرداری مشهد پیگیری شد و مطمئن هستیم این کار مهم صورت می گیرد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.