شورای اسلامی شهر مشهد روز شنبه گزارش داد: در این دیدار که در حاشیه ششمین اجلاس جهانی کاهش خطرپذیری در ژنو سوئیس انجام شد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات مدیریت شهری مشهد در حوزه ایمنی و مدیریت بحران، سابقه ای از اجرای سند سندای از سال 2015 و دوره های آموزشی برگزار شده در مشهد با همکاری سازمان ملل متحد را ارائه کرد.
مشاور ارشد سازمان ملل متحد در امور بحران و ایمنی نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت تشکل بزرگی در اروپا که همگی مشاوران ارشد مدیریت بحران و ایمنی هستند گفت: این تشکل از پتانسیلهای خوبی در حوزه های مختلف ایمنی، بحران، سازه‌ و محیط زیست برخوردار است و آماده هستیم تا این ظرفیتها را به شهر مشهد نیز منتقل کنیم.
لوئیز میگوئل افزود: از پتانسیلهای سازمان ملل متحد به منظور اجرای سند سندای در مشهد نیز حتما استفاده خواهد شد.
در این دیدار توافقهای اولیه برای برگزاری یک دوره تخصصی آتش‌نشانی، ایمنی و مدیریت بحران در چارچوب سند سندای انجام شد که بر همین اساس، دوره مذکور برای تمامی مدیران و کارشناسان مرتبط کل کشور برنامه‌ریزی و در اواخر آبان ماه امسال به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد.
مشهد به عنوان اولین شهر ایران در سال 2010 عضو کمپین تاب آور سازی شهرها در سازمان ملل متحد شد و تاکنون دوره‌ های تخصصی مختلفی با حمایت این سازمان برای مدیران شهری این شهر برگزار کرده است.
سند سندای پس از دو سال تحقیق و مطالعه توسط کارشناسان مدیریت بحران در سال 2015 برای مدت 15 سال در کشور ژاپن تدوین و به عنوان سند جامع مدیریت بحران ابلاغ شد.
این سند دارای 10 سرفصل است که سازماندهی تاب آوری بلایا در دولتهای محلی، شناسایی، درک و استفاده از سناریوی خطرپذیری فعلی و محتمل در آینده و تقویت ظرفیت مالی برای تاب آوری در سازمانها از جمله سرفصلهای این سند است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.