مدیرکارخانه نساجی مدرس بردسکن گفت: فاز دوم کارخانه نساجی مدرس در صورت تامین نقدینگی 100 میلیارد تومانی وارد چرخه تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، محمد حسن اسماعیلی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم این واحد تولیدی سال 94 آغاز شده است گفت: فاز دوم کارخانه نساجی مدرس تکمیل و اخیرا به صورت آزمایشی استارت زده  شده است و در صورت تامین نقدینگی 100 میلیارد تومانی وارد چرخه تولید می شود.

وی گفت: برای ساخت و نصب ماشین آلات فاز دوم کارخانه نساجی 16 میلیون یورو هزینه شده است و برای سرمایه درگردش کارخانه 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: فاز دوم کارخانه نساجی کاشمر مدرس 13 هزار متر مربع مسقف دارد و با راه اندازی آن زمینه اشتغال بیش از 200 نفر نیز فراهم می شود.

مدیر کارخانه نساجی مدرس با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید اسمی کارخانه 10 تن در روز است گفت: با راه اندازی فاز دو این ظرفیت به 30 تن در روز افزایش پیدا می کند.

وی نوسان قیمت پنبه را از مشکلات اساسی صنعت نساجی بیان کرد و گفت: سال گذشته قیمت پنبه از 30 هزار ریال به 50 هزار ریال افزایش پیدا و امسال این رقم به ازای هرکیلو گرم  320 هزار ریال  رسیده است.

وی با توجه به این که کارخانه نساجی کاشمر مدرس با داشتن سابقه‌ای موفق درامر تولید رمز بقا و ماندگاری خود را در پیشرفت و توسعه می‌داند گفت:فاز دوم کارخانه از تکنولوژی روز برخوردار است و در سطح کشور بی نظیر است و خوشبختانه کارخانجات نساجیاز بحران خارج  شده است و در صورتی که  قیمت پنبه ثبات پیدا کند توجیه اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: محصولات تولیدی این کارخانه به اقصی نقاط ایران ارسال می‌شود و در تولید پارچه‌های جین، برزنت، حوله، منسوجات خانگی و … استفاده می‌شود.

وی از مسئولان شهرستان و استان خواست مشکلات نقدینگی این کارخانه را مرتفع کنند تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی فاز دوم کارخانه نساجی در منطقه باشیم.

اسماعیلی گفت:خوراک ورودی کارخانه روزانه 30 تن پنبه می باشد که 85 درصد آن تبدیل به نخ می شود.

همچنین ابراهیم قاسم پور، سرپرست فرمانداری بردسکن در حاشیه بازدید مدیران ارشد بانک ملی ایران ونیز رئیس شعب امور بانکهای استان خراسان رضوی گفت:باید کارفرمایان با جلوگیری از خام فروشی،زنجیره تولید رادر صنعت خود در منطقه ایجاد کنند تا ضمن به کار گیری نیروی بیشتر،جایگاه صنعت در منطقه دوچندان جلوه داشته باشد.

قاسم پور با تقدیر از سفر مونسان، به شهرستان دربازدید از شهرک صنعتی بردسکن اظهار داشت :با توجه به راه اندازی فاز دوم کارخانجات نساجی مدرس که توان جذب 250 نفر نیرو را دارد از همکاری بانک ملی ایران در خصوص اعطای تسهیلات تا سقف 170میلیارد تومان به این مجموعه به نیکی یاد کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.