آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: مشکل گرانی قابل توجیه نیست، گرانیها در ماه رمضان سرسام آور شده لذا قابل قبول نیست عده ای سودجو به جان مردم بیافتند و جلوی آنها گرفته نشود.
وی ادامه داد: گرانیها مربوط به فشارهای آمریکا نیست، خرما که از آمریکا نمی آید که بدون توجیه به سی و چند هزار تومان برسد. مسئولان می بایست با مدیریت جهادی مشکل معیشت مردم را حل کنند و همچنین نباید در مقابل عربده کشی آمریکا بترسند و در مدیریت سست شوند.
امام جمعه مشهد گفت: آمریکا می خواهد با فشارهای بیرحمانه اقتصادی ما را تسلیم کند لذا به دو عامل تحریمهای نفتی، بانکی و ارزی ایران و همچین ایجاد رعب و ترس در ملت ایران متوسل شده است. آمریکا پس از 40 سال شکست در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران امروز در مقابل ما وارد مرحله جدیدی شده و آرایش جنگی گرفته اما نه ما اهل جنگ نظامی هستیم و نه آمریکا جنگ نظامی را به منفعت خود می بیند.
وی افزود: عربده هایی که امروز رئیس جمهور آمریکا می کشد 40 سال است که از سوی آن کشور تجربه کرده ایم، تاکنون ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در مقابل این عربده کشیهاعقب نشینی نکرده اند. بنا بر فرمایش رهبری، زیاد شدن عربده کشی آمریکا در فضای مجازی برای ترساندن است و دلیلش هم ترس و عجز آمریکا و ناتوانی او در مقابل ما است.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: نباید نه از فشار اقتصادی و نه از عربده کشیهای آمریکا در فضای مجازی بترسیم، آمریکا می خواهد اراده ما سست شود و در مقابلش تسلیم شویم. هیچ چیز برای ملت بدتر از تسلیم شدن نیست. این جنگ، جنگ اراده هاست و آمریکا در این جنگ شکست می خورد. ما در اراده قویتر از آمریکا هستیم، آمریکا و همه دشمنان ما در منطقه و دشمنان داخلی نظام به پای ما نمی رسند.
وی گفت: همه انگیزه آنها تا پای شکم و شهوتشان است ولی ما تا پای خدا می رویم. آمریکا مانند سگ تازی است که به ما نمی رسد لذا مسئولان مکلف به مقاومسازی مردم هستند و باید مشکلات معیشتی را رفع کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: سر چه باید با آمریکا مذاکره کینم؟ آمریکا می گوید موشک نسازید، موشکهای ما حداقل دو هزار کیلومتر برد دارد و تمام پایگاههای نظامی و نیروهای آمریکایی در منطقه و اسرائیل در تیررس موشکهای ایران قرار دارند. می خواهند مذاکره کنند که موشک و داشته های خود را کنار بگذاریم تا آمریکا نظام و انقلاب ما را از بین ببرد و فردی مزدور مانند شاه را بر ما مسلط کند. این آخر مذاکره با آمریکا است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها نیز گفت: بندگی خدا باید با اراده و تصمیم مردم باشد. پیامبران بطور طبیعی دین و بندگی خدا را به مردم عرضه می کنند و خود مردم با اراده، بندگی خدا را در مقابل بندگی شیطان و مستکبران برمی گزینند.
آیت الله علم الهدی افزود: برخی مدیران و جریانها می گویند هر کس در برابر قدرت بایستد نابود می شود در حالی که حاکم بر چرخه طبیعت و علل و عوامل طبیعی عالم، ربوبیت خداست و خدا بر همه علل و عوامل مدیریت دارد. در جریان هشت سال جنگ تحمیلی همه دنیا عزمشان را برای نابودی ایران جزم کردند ولی به یاری خداوند پیروز شدیم. دشمن ناپاک با ذلت و نابودی از بین رفت ولی عزت، سیادت و قدرت ملت ایران هم اینک چندین برابر آن روزها است.
وی همچنین ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه عامل قطعی در نیروبخشی پیامبر اکرم(ص) در توسعه و ترویج دین بود ، باید این بانو را در زندگی سرمشق خود قرار دهیم.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.