مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده بیش از 60 درصد کاربران فضای مجازی را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، فرشته سلجوقی امروز پنجشنبه در نخستین نشست کتابخوانی بانوان مدیر استان خراسان رضوی گفت: رغبت زیاد بانوان خانه‌دار به فضای مجازی در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و مختص به ایران نیست.

وی اضافه کرد: در ایران با توجه به اینکه اکثر زنان خانه دار تحصیل کرده هستند و به دلیل فضای اقتصادی و کسب و کار امکان ورود به بازار کار را ندارند به همین دلیل اوقات فراغت بیشتری و در نتیجه رغبت بیشتری برای فعالیت در فضای مجازی دارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری خراسان رضوی گفت: مطابق تحقیقات دیگری که انجام شده است زنان شاغل بیش از زنان خانه دار مطالعه می کنند که این هم ناشی از نیاز آنان به کسب اطلاعات در محیط کار است.

سلجوقی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: زنان امروز با توجه به اثرگذاری و تاثیری که در خانواده در کنار نقشهای مادری و همسری دارند می توانند در ترویج این فرهنگ نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

وی با اشاره به خدمات و موقوفات بانو گوهرشاد گفت: این بزرگ بانو یکی از زنان موفق در زمینه فرهنگ سازی وقف بوده است و نمونه ای از یک بانوی متشخص است که از حضرت خدیجه (س) الگو گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.