به گزارش روز پنجشنبه شورای اسلامی شهر مشهد، رئیس شورای اسلامی این شهر گفت: در این اجلاس نمایندگان بیش از 150 کشور حضور دارند و در دو حوزه قانونگذاری توسط پارلمان‌ های محلی و همچنین اجرای مفاد سند مدیریت بحران سِندای، توسط دولت‌ های مرکزی و دولت‌ های محلی بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
محمد رضا حیدری افزود: هدف اصلی این اجلاس، قانونگذاری و اجرای مفاد هفت‌ گانه سند سندای است.
سخنرانی در اجلاس، ارائه گزارش مدیریت بحران شهر مشهد در 2 سال گذشته، حضور در رقابت بین المللی ساساکاوا و ملاقات با مقامات سایر کشورهای شرکت‌ کننده از جمله برنامه ‌های هیات اعزامی از شهر مشهد می باشد.
مشهد به عنوان اولین شهر ایران در سال 2010 عضو کمپین تاب آور سازی شهرها در سازمان ملل متحد شد و تاکنون دوره‌ های تخصصی مختلف با حمایت این سازمان برای مدیران شهری برگزار کرده است.
سند سندای پس از دو سال تحقیق و مطالعه توسط کارشناسان مدیریت بحران در سال 2015 برای مدت 15 سال در کشور ژاپن تدوین و به عنوان سند جامع مدیریت بحران ابلاغ شد.
این سند دارای 10 سرفصل است که سازماندهی تاب آوری بلایا در دولت های محلی، شناسایی، درک و استفاده از سناریوی خطرپذیری فعلی و محتمل در آینده و تقویت ظرفیت مالی برای تاب آوری در سازمانها از جمله سرفصل های این سند است.
مجمع جهانی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی از 22 تا 27 اردیبهشت در کشور سوئیس در حال برگزاری است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.