آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مهدیه مشهد افزود: پرده برداری از مراد خداوند فقط کار معصومین (ع) و کسانی است که با مبدا وحی ارتباط دارند و تفسیر قرآن کار افراد غیر معصوم نیست.
وی اظهار داشت: آنچه ما وظیفه داریم استظهار از قرآن است که با تعمق و دقت در الفاظ، کلمات و مراجعه به روایات و احادیث به دست می آوریم.
وی گفت: قرآن و نهج البلاغه دو کتابی است که‌ اگر کلمات و آیات آنها در مسیر درست مورد توجه قرار نگیرد قویترین ابزار گمراهی انسانها می شود و منافقان هم چون تفسیر به رای کردند گمراه شدند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ایمان و باور به قرآن فقط باور به وحی نیست افزود: باید به آورده های رسول الله(ص) و ولایت اهل بیت (ع) هم ایمان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه عشق و دلدادگی به خداوند باید در عمل بروز کند اظهار داشت: نمی توانیم ادعای عشق و علاقه به خداوند، انبیا و ائمه (ع) داشته باشیم اما وقتی آنها سرکوب شوند ما تماشا کنیم.
وی گفت: در زندگی امتحانات بسیار پیش می آید که مشخص شود عشق و دلداگی ما به خداوند فقط در درون سینه است یا در مقام عمل هم بروز می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در روز قیامت از اعمال مجرمان و کافران سوال نمی شود چون این افراد از چهره خود مشخص می شوند. بازخواست مربوط به افرادی است که بنده خدا هستند اما در زندگی لغزشهایی هم داشته اند.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.