حامد قربانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه رونق تولید گناباد به صدور 69 مجوز صنعتی صادره با سرمایه گذاری هفت هزار و 753 میلیارد ریال و اشتغال هزار و 860 نفر در گناباد اشاره و بیان کرد: از این میان 24 طرح مشکلدار شناسایی شد که 14 مورد آنها با حجم سرمایه گذاری شش هزار و 460 میلیون ریال در مرحله نخست رسیدگی قرار می شوند.
وی همچنین 'تدوین طرحهای جامع گردشگری قصبه شهر، کالشور، احصاء مشکلات روستاها، مذاکره با بانکهای عامل و گمرک و شرکت گاز برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و پیگیری برخورداری دهستانهای گناباد از مزایای مناطق کمتر توسعه یافته' را از دیگر اقدامات مهم در گناباد در چارچوب طرح مثلث اقتصادی برشمرد.
در قالب 'طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی' خراسان رضوی به 12 منطقه تقسیم و برای هر منطقه عوامل مجری توسه با عنوان 'معین اقتصادی تعیین شده است. در این راستا اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان معین اقتصادی گناباد و بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصادی بخش کاخک از توابع این شهرستان برگزیده شده اند.
172 واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و از این محل برای سه هزار و 284 نفر به طور مستقیم و برای دو برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.
از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.