محمد علی نبی پور روز سه شنبه در نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان افزود: امسال با تداوم اقدامات پارسال در 4 محور مسائل فرهنگی، اجتماعی، حمایت و برخورد، امور در این شورا باید پیش برده شود هرچند اقدامات فرهنگی که با محوریت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شود بسیار مهم است.
فرماندار کاشمر ایجاد نشاط اجتماعی را با حفظ شئون مذهبی و اسلامی ضروری دانست و گفت: صرفا برگزاری کلاس‌ها به صورت رسمی اثرگذاری کمی دارد و باید از همه پتانسیل‌های موجود استفاده کرد.
نبی پور گفت: آسیب‌های اجتماعی که امروزه دغدغه همه افراد، مسئولان و مردم شده به دلیل گسترش عمیق و جریان نابود کننده‌ای است که ریشه در مواد مخدر دارد به طوریکه در خانواده‌هایی که سرپرست آنها و یا یکی از اعضاء در زندان و یا معتاد هستند آسیب‌های اجتماعی بسیار عمیق‌تر است.
فرمانده نیروی انتظامی کاشمر نیز دراین نشست گفت: پارسال در مجموع 175 کیلو و847 گرم مواد مخدر در شهرستان کاشمر کشف و ضبط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن که 204 کیلوگرم بود حدود 14 درصد کاهش کشفیات وجود دارد.
ابوالقاسم باقری افزود: در مدت مزبور 251 نفر معتاد متجاهر و 306 نفر توزیع کننده مواد مخدر در سطح شهرستان دستگیر شدند.
وی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در خصوص شناسایی معتادان متجاهر و اعزام به کمپ‌ها، چهارنفر اعزام و پنج نفر دیگر نیز آماده اعزام هستند.
فرمانده نیروی انتظامی کاشمر گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 13 کیلو و 750 گرم مواد مخدر کشف و ضبط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش دارد.
باقری همچنین از دستگیری هفت قاچاقچی و 14 نفر خرده فروش و 25 نفر معتاد مواد مخدر از ابتدای امسال خبر داد و افزود: فراوانی کشفیات مواد مخدر به ترتیب مربوط به تریاک، حشیش و هروئین است.
باقری گفت: در مبارزه با مواد مخدر برخورد انتظامی به تنهایی جوابگو نخواهد بود و باید تمامی مسئولان وآحاد جامعه نیز همکاری داشته باشند.
کاشمردر فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.