علی سروری مجد روز دوشنبه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان افزود: ایشان فرمودند آرایش کنونی دشمن جنگی است و ما هم باید این آرایش را در میان خود حفظ کنیم که یکی از ابزارهای مهم این آرایش، حفظ وحدت همه نیروهاست.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی نیز امسال به سال رونق تولید نامگذاری شده که در این زمینه دانشگاه می تواند نقش آفرینی کند به طوریکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در راستای رونق تولید حرکت کرده و شاهد پیشرفت خوبی در تولید انگور و سایر محصولات هستیم که می‌ تواند رونق تولید و کارآفرینی را به همراه داشته باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموختگان به دلیل نداشتن مهارت کافی جذب بازار کار ‌نمی شوند،
رویکرد کنونی دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک کردن آنها به بازار کار است.
سروری مجد افزود: دانشگاه باید بر روی محصولاتی کار کند که نه تنها جلو واردات آن گرفته شود بلکه زمینه ‌ای برای صادرات و رونق تولید گردد.
وی در باره راه‌ اندازی مدارس عالی مهارتی اظهار داشت: این مدارس ابتکاری بود که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی رخ داد و یکی از آنها مدرسه مهارت حقوق و امور قضایی است.
وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانش آموختگان با فرآیندهای قوه قضائیه آشنا نیستند و صرفا مطالبی را به صورت تئوری خوانده اند، مدرسه عالی مهارتی به کمک اعضای هیات علمی واحد مشهد، وکلا، قضات و حقوقدانان این شهر طراحی و مورد تائید قرار گرفته است.
سروری مجد افزود: این مدرسه به زودی برای آشنایی دانش آموختگان با فرآیندهای قوه قضائیه راه ‌اندازی می گردد.
وی اظهار داشت: در همین راستا مدرسه بازار سرمایه و امور مالی و مدرسه مهارت تعلیم و تربیت نیز راه‌ اندازی می ‌شود.
وی گفت: راه‌اندازی مدارس دیگری هم در دستور کار است تا دانش آموختگان آنها مهارت ‌های کافی را در حوزه های مورد علاقه فرا گیرند و به بازار کار نزدیکتر شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز گفت: با انجام اقدامات اولیه در شهرستان برای راه‌ اندازی مدرسه کسب و کار و راه ‌اندازی مدرسه آموزشی، فرهنگی و مهارتی ورزشی کاشمر توسط این واحد دانشگاهی در انتظار صدور مجوز استان هستیم.
سید محمدجواد موسوی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در فروردین ‌ماه سال 69 با 44 دانشجو در مقطع آموزش ابتدایی در یک فضای استیجاری کار خود را آغاز کرد و اکنون در سی امین سالگرد تاسیس این مجموعه در فضایی به مساحت 22 هکتار با کارگاهها و آزمایشگاه‌ های مجهز در 75 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی تا دکترا مشغول فعالیت است و تاکنون 16 هزار دانش آموخته داشته است.
وی اظهار داشت: تنظیم سند آسیب ‌های اجتماعی شهرستان کاشمر توسط این دانشگاه اقدام دیگری است که در این راستا کمیته علمی تشکیل شده و این سند به عنوان سند کاربردی و مورد اقبال مسئولان شهرستان قرار گرفته است.
وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر در حوزه علمی و پژوهشی اقدامات متعدد انجام داده و اکنون کارنامه خوبی در این زمینه دارد به طوریکه پارسال مرکز رشد این واحد دانشگاهی توانست دو استارت آپ ویکند را در زمینه معماری برگزار کند.
موسوی افزود: تاکنون 900 رساله در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه نوشته شده و مطابق طرح پایش تلاش شده است پایان نامه ‌ها به سوی رفع مشکلات سوق داده شوند.
وی اظهار داشت: طرح ‌های پژوهشی با رویکرد تجاری سازی از دیگر اقدامات در حال انجام است که از دو طرح اجرا شده 90 میلیون تومان درآمد کسب شده است.
وی گفت: همچنین طرح تولید دستگاه خشک کن انگور و تولید کشمش در دست انجام است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر افزود: این دانشگاه زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع دارد که برای آن طرح گردشگری همچون هتل و برخی طرح ‌های دیگر پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: توسعه رشته ‌های علوم پزشکی، اتاق عمل و هوش بری نیز در دستور کار قرار دارد که منتظر بازدید محل توسط مسئولین وزارت بهداشت هستیم.
وی خواستار راه‌ اندازی مجدد رشته حقوق در این واحد دانشگاهی شد و گفت: هر چند سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق این دانشگاه را صفر کرد اما بعد از آن نیز با وجود متقاضیان بسیار نتوانستیم آن را احیا کنیم.
امام جمعه کاشمر نیز گفت: با تلاش ‌های صورت گرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر در مرحله جدیدی از تحول قرار گرفته است.
حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، افزود: این دانشگاه به رغم تمام مشکلات مالی و کمبود دانشجو با ارتقای سطح فرهنگی و علمی دانشگاه به سمتی می ‌رود که می ‎‌تواند به عنوان الگوی دانشگاه ‌های ایران و دانشگاه طراز اسلامی تبدیل شود.
هم اکنون پنج مرکز آموزش عالی با حدود پنج هزار دانشجو در کاشمر فعالند.
شهرستان کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.