دکتر سید مرتضی وجدان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 128 نفر از این تعداد بیماران خاص شامل بیماران 'سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و مزمن کلیوی' هستند و بقیه مهاجران افغان آسیب پذیری هستند که بضاعت مالی ندارند و توسط اداره اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی به بیمه سلامت معرفی شده اند.
وی اضافه کرد: این افراد فقط هزینه صدور دفترچه بیمه سلامت که 60 هزار ریال است را پرداخت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان این که اتباع خارجی در قالب سه گروه ' اقشار آسیب پذیر، غیرآسیب پذیر و بیماران خاص' بیمه شده اند افزود: تعداد اتباع خارجی بیمه شده غیر آسیب پذیر در خراسان رضوی هم اکنون 68 نفر است که حق بیمه سالانه هر کدامشان 10 میلیون و 680 هزار هزار ریال در نظر گرفته شده است.
وجدان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کل بیمه شدگان اتباع خارجی در خراسان رضوی بیش از پنج هزار و 400 نفر است.
او افزود: طرح پوشش بیمه ای اتباع خارجی در قالب قرارداد چهارجانبه بین اداره کل اتباع وزارت کشور، سازمان بیمه سلامت، وزارت بهداشت و دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از سال 1394 در حال اجراست.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزود: در نخستین سال اجرای طرح مزبور 10 هزار و 400 تبعه خارجی در استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و از آن زمان تاکنون تعداد افراد تحت پوشش به دلایل مختلف کاهش و افزایش داشته است.
وجدان افزود: تعداد اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی در سالهای 95 و 96 به ترتیب 23 و 17 هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: هم اکنون سه میلیون و 600 هزار نفر در استان خراسان رضوی در قالب پنج صندوق بیمه همگانی، روستائیان، سایر اقشار، کارکنان دولت و ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قراردارند که این تعداد حدود 60 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری استان خراسان رضوی می شود.
320 هزار تبعه افغانستان هم اینک در خراسان رضوی زندگی می کنند.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.