علی اصغر محمدی شامگاه یکشنبه در نشستی خبری افزود: با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، کارخانه کمپوست این شهر با سرمایه گذاری هفت میلیارد و500 میلیون ریال راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: احداث کارخانه کمپوست با هدف تفکیک کامل زباله و حفظ محیط زیست است که با اجرای آن هزینه های پسماند نیز کاهش می یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: همچنین پس از ایجاد کارخانه کمپوست واحدهای تولیدی مرتبط با تفکیک در بخش های تولید نایلون، سبد میوه و کاغذ ایجاد می شود که رونق اشتغال را در پی دارد.
محمدی با اشاره به نبود مکان دائمی عرضه و فروش کالا در سبزوار افزود: احداث نمایشگاه دائمی سبزوار در زمینی به مساحت 30 هکتار در بلوار توحید در دستور کار قرار گرفته که با ایجاد آن علاوه بر رفاه و آسایش مردم، کسب و کار نیز رونق بیشتری می یابد.
وی ادامه داد: طرح تفصیلی این شهر مربوط به سال 84 است و نبود طرح تفصیلی جدید از خلاهای جدی توسعه شهر سبزوار است لذا طرح تفصیلی جدیدی در شورای اسلامی دوره پنجم بر مبنای نیازهای جدید شهر تدوین و برای تصویب به مرکز استان ارسال شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به رویکرد جذب مشارکت مردمی گفت: در همین راستا موضوع احداث پارکها با همیاری شهروندان دردستور کار قرار گرفته است چنانکه سال گذشته 100 کوچه با مشارکت مردم آسفالت شد و یک شهربازی سرپوشیده به بهره برداری رسید.
محمدی افزود:شورای شهر با هدف جذب گردشگران، خانه های تاریخی را بازگشایی کرده و با اجرای آیینهای سنتی شهرستان در مکانهای تاریخی زمینه افزایش بازدید گردشگران فراهم شده است.
وی ادامه داد: کمربند شرق - شمال - غرب شهر سبزوار به طول 10 کیلومتر با هدف جلوگیری از حاشیه نشینی، دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری و کاهش ترافیک در دست اجراست که تاکنون بزرگراه هشت بهشت و ابریشم آن به بهره برداری رسیده است.
گستره شهر سبزوار سه هزار و 754 هکتار و جمعیت این شهر حدود 250 هزار نفر است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
1922/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.