دکتر رضا پیشقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: برای نخستین بار در ایران پذیرش دانشجوی رشته زبان فرانسه در مقطع دکتری در دانشگاه فردوسی مشهد به ‌صورت مشترک (کوتوتل) با دانشگاه سوربن نوول پاریس برنامه ریزی شده که مشخصات آن در دفترچه سازمان سنجش آمده است.
وی اظهار داشت: در این راستا دانشجویان پذیرفته ‌شده قادر خواهند بود نیمی از دوره تحصیلی را در دانشگاه فردوسی مشهد و نیم دیگر را در دانشگاه طرف قرارداد به تحصیل بپردازند و دو مدرک دکتری دریافت کنند.
وی گفت: این دانشگاه با بیش از هزار و 700 دانشجو از 20 کشور سعی در جهت گیری بین المللی دارد و به همین منظور بسته حمایتی خاصی را برای استادان این حوزه در نظر گرفته و تمام امکانات خود را برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی بسیج کرده است.
پیشقدم افزود: با این سیاست تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه فردوسی مشهد افزایش خواهد یافت.
وی به دیدار هفته گذشته خود با نمایندگان دانشجویان خارجی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشجویان از کیفیت تدریس استادان دانشگاه فردوسی در حوزه آموزش و پژوهش خرسند بودند.
وی مهم ترین دغدغه آنها را با توجه به مشکلات خاص مرتبط با دانشجویان، دریافت ویزای آموزشی دانست و اظهار داشت: زمان تشکیل کلاس های آنها با دانشجویان ایرانی همزمان نیست که دانشگاه تمهیدات و آئین نامه هایی را در این زمینه در نظر گرفته است.
پیشقدم گفت: این دانشجویان در مورد امکانات رفاهی و خوابگاهی نیز نظراتی داشتند که در حوزه معاونت دانشجویی قابل بررسی است.
وی به دوره های تابستانی دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و افزود: آغاز کلاسهای تابستانی این دوره ها از مرداد ماه و در 6 هفته خواهد بود و برای دانشجویان خارجی در تمام گرایش های کارشناسی تا دکتری متناسب با برنامه آموزشی آنها کلاس در نظر گرفته شده است.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.