علی دانشوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن پنج میلیارد ریال به خط 45 کیلومتری انتقال آب شهری از دشت منصوری به شهرستان گناباد خسارت زد.
وی ادامه داد: تامین اعتبار لازم برای ایجاد سنگ چین جهت جلوگیری از بروز خسارتهای مشابه در این خط انتقال در دست اقدام است و لزوم توجه بیشتر مسئولان به این امر ضروری است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: بارشهای خوب امسال موجب افزایش کیفیت آب شرب و ذخائر منابع آب زیرزمینی روستایی این شهرستان شد.
محمد رضا اکبرنیا افزود: با اقدامات پیشگیرانه حجم خسارتها به تاسیسات و منابع آبرسانی روستاهای این شهرستان بسیار کاهش یافت و140 کیلومتر خط انتقال این بخش تنها 50 میلیون ریال متحمل خسارت شد.
وی ادامه داد: در شهرستان بجستان تنها روستای صلح آباد به صورت سیار آبرسانی می شود که طرح انتقال آب این روستا با اعتبار 20 میلیارد ریالی در حال اجراست و با تکمیل آن مشکل تامین آب این روستا هم برطرف می شود.
هفت هزار و 320 مشترک در قالب 30 روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی بجستان قرار دارند.
18 هزار نفر نیز در چارچوب هفت هزار و 500 مشترک زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب شهری بجستان هستند.
ازابتدای سال آبی کنونی یعنی از مهرماه سال گذشته تا کنون در بجستان 211 میلی متر باران و نزولات آسمانی بارید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 88.8 میلی متر افزایش داشته است.
شهرستان بجستان با وسعت 476 هزار و 653 هکتار در 278 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.
1922/2095
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.