مهدی عباسپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله از مزارع زیر کشت محصول سیب زمینی در این شهرستان افزون بر 70 هزار کیلوگرم محصول برداشت می شود اما امسال پیش بینی می شود که میزان تولید به بیش از 73 هزار کیلوگرم افزایش یابد.
وی با بیان این که تربت حیدریه رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید سیب زمینی خراسان رضوی را داراست ادامه داد: این شهرستان با در اختیار داشتن 36 درصد سطح زیرکشت استان و 42 درصد تولید استان یکی از قطبهای تولید سیب زمینی کشور نیز محسوب می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه با بیان این که به علت ویژگیهای محیطی جلگه رخ، سیب‌ زمینی بذری استان در این منطقه تولید و این نوع بذر نیز به همه استانهای کشور که کشت سیب زمینی دارند صادر می شود گفت: سیب زمینی در فصل اردیبهشت تا خرداد کشت و از اواخر مرداد تا اواخر مهر برداشت می شود.
عباسپور همچنین از آغاز فصل کاشت چغندر قند در سه هزار و 600 هکتار از زمینهای کشاورزی تربت حیدریه خبر داد و گفت: این شهرستان بعد از شهرستان جوین رتبه دوم استان در کشت چغندرقند را داراست.
وی میانگین برداشت محصول چغدرقند از زمینهای کشاورزی تربت حیدریه را 210 هزار تن اعلام کرد و گفت: شواهد حاکی است به علت قیمت تضمینی پایین‌ چغندرقند، امسال سطح زیرکشت این محصول کاهش چشمگیری داشته باشد.
او زمان کاشت چغندر قند را اردیبهشت تا خرداد و زمان برداشت این محصول را نیز از 10 مهر تا آخر آذرماه عنوان کرد و افزود: اکنون میانگین برداشت چغندرقند در تربت حیدریه 55 تن در هر هکتار است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.