به گزارش ایرنا هادی آریان نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای زکات گناباد گفت: از این مبلغ سه میلیارد ریال برای اجرای طرحهای عمرانی و چهار میلیارد و 150 میلیون ریال برای کمک به محرومان و ایتام شامل تامین جهیزیه، آزادی زندانیان نیازمند و امثال آن هزینه شد.
وی افزود: طبق برنامه ابلاغی سالجاری جمع آوری هشت میلیارد و 750 میلیون ریال زکات در گناباد در نظر گرفته شده که پنج میلیارد ریال آن باید برای کمک به محرومان و ایتام و سه میلیارد و 750 میلیون ریال برای اجرای طرحهای عمرانی هزینه شود.
امام جمعه گناباد هم گفت: مردم این شهرستان با وجود خشکسالی ها و کمبود بارشها طی سنوات گذشته مشارکت خوبی در انجام کارهای انسان دوستانه مانند پرداخت زکات، حمایت از محرومان و آسیب دیدگان سیل داشته اند.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب ابراز امیدواری کرد، با توجه به حجم بارندگی و دستاوردهای آن در بخشهای مختلف به خصوص کشاورزی مشارکت مردم گناباد در پرداخت زکات طی سالجاری افزایش یابد.
وی همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای هم افزایی و ترویج فرهنگ پرداخت زکات در گناباد تاکید کرد.
حامد قربانی فرماندار گناباد هم با اشاره به دستاودرهای پرداخت زکات و ظرفیتهای این شهرستان در این زمینه خواستار هم افزایی و استفاده بیشتر از توان بخشهای مختلف در این زمینه شد.
گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات هستند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.