به گزارش ایرنا، علی رستمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تربت حیدریه افزود: این بدان معناست که دولت خود را همچنان مقید به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی می داند.
وی اظهار داشت: بر این اساس در تربت حیدریه با 2 مولفه مهم واگذاری زمین و صدور مجوزهای قانونی مورد نیاز، در تلاش هستیم نظر سرمایه گذاران و کارآفرینان را برای انجام سرمایه گذاری های ملی و منطقه ای جلب کنیم.
وی گفت: نتیجه اجرای این سیاست آن است که ظرف چهار سال اخیر زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این خطه برای بیش از 60 هزار میلیارد ریال فراهم شده است.
فرماندار تربت حیدریه افزود: بر همین اساس در سفر یک روزه هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به تربت حیدریه، عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال آغاز شد که با تکمیل آنها، تحول بزرگی در منطقه به ویژه در بخش اشتغال ایجاد خواهد شد.
رستمی، با اشاره به ضرورت های سرمایه گذاری در بخش بایگ تربت حیدریه اظهار داشت: راه نجات بخش بایگ، احیای صنعت ابریشم، توسعه بخش گردشگری و نیز توسعه سرمایه گذاری با پرداخت مشوق های لازم است و در این راستا ابتدایی ترین کار واگذاری زمین، صدور مجوزهای لازم و تامین حامل های انرژی است.
وی همچنین از تخصیص 61 درصدی بودجه پارسال خبر داد و گفت: از مجموع 690 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی پارسال، 560 میلیارد ریال آن ابلاغ شده که تاکنون 61 درصد آن تخصیص و برای اجرای 159 پروژه عمرانی در این شهرستان در نظر گرفته شده است که این مبلغ از محل بودجه استانی و اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای است و در سفر رئیس جمهوری 400 میلیارد ریال برای اجرا و تکمیل طرحهای عمرانی این شهرستان تخصیص یافت.
فرماندار تربت حیدریه به توصیف فضای رسانه ای این شهرستان پرداخت و افزود: هر چند رسانه ها با امکانات محدود خود، خوب فعالیت می کنند، اما به گمان من رسانه ها هنوز در شان این شهرستان می توانند کارهای بزرگتر و ارزشمندتری انجام دهند.
رستمی با بیان اینکه رسانه ها در زمینه گفتمان سازی بومی، محلی و منطقه‌ ای می توانند نقش بسیار مهم ایفا کنند، اظهار داشت: رسانه‌ها می توانند با تلطیف کردن فضای گفتمان و اطلاع رسانی، در مسیر رشد و توسعه بیش از پیش شهرستان نقش موثرتر داشته باشند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/6121 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.