حمیدرضا حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سایت های اینترنتی مانند دیوار و شیپور که اقدام به قیمت گذاری خودرو و معاملات غیرکارشناسی آن در فضای مجازی می کردند، عامل اصلی افزایش قیمت خودرو و تنش در بازار بودند.
وی اظهار داشت: با ورود دستگاه قضایی، قیمت گذاری خودرو در سایت های اینترنتی ممنوع شد و آنها فقط مجاز به ارائه خودرو در فضای مجازی بدون درج قیمت شدند که این مهم هیجان بازار را کاهش داد و شرایط به یک ثبات نسبی رسید.
وی گفت: خودرو یک کالای تخصصی است و نمی توان در سایت های اینترنتی بر روی آن قیمت گذاشت بلکه این کالا باید توسط کارشناس و یک واحد صنفی قیمت گذاری شود تا فروشنده یا خریدار در صورت بروز مشکل در معامله بتواند از مجرای قانونی پیگیری نماید.
حیدری افزود: قیمت گذاری خودرو توسط افراد در سایت های اینترنتی باعث ایجاد رقابت بین آنها و افزایش قیمت ها شده بود، در این میان عده ای سودجو نیز به شکلی بازار خودرو را به دست گرفته بودند.
وی اظهار داشت: سایت ها محل ارائه خودرو به صورت کالای پیشنهادی است اما قیمت گذاری و انجام معامله باید در واحد صنفی انجام شود.
وی گفت: طی چند ماه گذشته عمده شکایات مردم که به اتحادیه نمایشگاه داران ارجاع داده شده مربوط به خرید و فروش خودرو در سایت است که محور آنها ارائه سندهای دو قلو، قیمتهای غیرواقعی و گرفتن بیعانه و عدم واگذاری خودرو می باشد.
588 واحد صنفی از اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو در مشهد جواز کسب دارند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.