به گزارش روز دوشنبه ایرنا این تصمیم در جلسه علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد و با رای اکثریت اعضای آن اتخاذ شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد بهای خدمات تاکسیرانی در این شهر را طی سال جدید حداکثر تا سقف 20 درصد نسبت به کرایه مصوب سال 1397 افزایش دهد.
مجتبی بهاروند افزود: بر اساس این مصوبه، تعرفه کرایه تاکسیهای راه آهن و پایانه مسافربری مشابه نرخ کرایه تاکسی کاربری شهری تعیین و تعرفه کرایه این تاکسیها در این مبادی به صورت دربست محاسبه می شود.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: با توجه به تورم موجود نمی توان حقوق قشر خاصی نظیر تاکسیرانان را نادیده گرفت و آنها را از حقوق اولیه شان محروم کرد.
شهناز رمارم افزود: قانون ما را موظف کرده سالانه نرخ تاکسیرانی را مشخص کنیم و حقوق تاکسیرانان ایجاب می کند که نرخ کرایه را با توجه به تورم تعیین کنیم هر چند ممکن است با تعیین نرخ، نارضایتی ایجاد شود ولی حقوق یک قشر را نمی توان نادیده گرفت.
محمد رضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این خصوص گفت: در سال نمی توانیم دو بار نرخ کرایه تاکسیها را افزایش دهیم لذا اگر واقعا تغییر نرخ حاملهای انرژی روی هزینه های تاکسیرانان تاثیر می گذارد باید این مصوبه را تا قطعی شدن نرح حاملها به تعویق بیندازیم .

* موافقت شورا با شرایط نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده
شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در جلسه امروز خود ضمن بررسی لایحه نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد با شرایط نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده در این شهر نیز موافقت کرد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: هم اینک پنج هزار و 100 دستگاه خودروی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی مشهد وجود دارد.
بتول گندمی افزود: امسال فرایند بازسازی سه هزار دستگاه تاکسی در دستور کار قرار گرفته است اما طی رایزنی شهرداری با شرکت خودروساز، شرایط نوسازی دو هزار دستگاه تاکسی فراهم شده است.
وی اضافه کرد: طبق این مصوبه 80 درصد قیمت خودرو در قالب تسهیلات توسط تاکسیرانان پرداخت می شود و سود این تسهیلات 18 درصد است که چهار درصد آن توسط تاکسیرانان و 14 درصد بقیه توسط شهرداری مشهد پرداخت می شود لذا بار مالی این مصوبه برای شهرداری مشهد 500 میلیارد ریال است که طی پنج سال باید پرداخت شود.

* راه اندازی دفاتر تسهیلگری برای نوسازی بافتهای ناکارآمد
فراهم کردن شرایط ایجاد و راه اندازی دفاتر تسهیلگری از طریق بخش خصوصی با هدف بازآفرینی بافتهای ناکارآمد شهر مشهد از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای شهر مشهد بود.
رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این مصوبه گفت: با هدف تسهیلگری در مشارکت مردم برای نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری به شهرداری مشهد اجازه داده شد با رویکرد برون سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نسبت به ارزیابی، انتخاب و عقد قرارداد با متقاضیان دفاتر توسعه محلی و دفاتر تسهیلگری اقدام کند.
رمضانعلی فیضی افزود: طبق این مصوبه، شهرداری مشهد باید تمهیدات لازم برای راه اندازی دفاتر توسعه محله جهت اخذ صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی در طول مدت قرارداد را لحاظ کند و اقدامات خود در این راستا را در بازه زمانی شش ماهه به شورای شهر ارائه دهد.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.