مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مراسم راه اندازی این باسکول گفت: این طرح با اعتباری افزون بر 16 میلیارد ریال و در مدت زمان 60 روز با سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در این کانون اقتصادی به بهره برداری رسید.
فرامرز سلطانی افزود: مهمترین هدف از راه اندازی این باسکول، کنترل بیشتر توزین کامیونهای حمل بار به سمت کشور افغانستان و تسهیل در کار گمرک دوغارون و سرعت عمل بخشیدن به خروجی کامیونها بوده است.
وی ادامه داد: عدم زیرساختهای لازم در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان و پذیرش محدود کامیونهای حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در بعضی از مواقع باعث ازدحام و طولانی شدن صف خروجی در این معبر رسمی می شود که با نصب این باسکول خروج کامیونها به سمت این کشور تسریع و روان می شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به این که سالانه افزون بر یک میلیون تن انواع کالا از گمرک دوغارون به سمت بازارهای هدف کشور افغانستان صادر می شود گفت: شناسایی پلاک و مالک کامیون، تعداد ورود و خروج و تعیین نوع خودرو از مزیتهای این باسکول محسوب می شود.
سلطانی افزود: در این باسکول به طور متوسط روزانه 150 دستگاه کامیون با تعرفه های مصوب توزین می شود و این فرآیند با نظارت کامل اداره استاندارد صورت می گیرد.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
1922/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.