یو جانگ هیان عصر یکشنبه در دیدار با شهردار مشهد افزود: سالانه 26 میلیون کره ای به خارج از کشور سفر می کنند که بیشتر این سفرها به سمت آسیای جنوبی انجام می شود.
وی با بیان اینکه حرم امام رضا (ع) می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران کره ای داشته باشد اضافه کرد: با فعال شدن پرواز مستقیم بین ایران و کره جنوبی مشکلات زیادی در این حوزه حل خواهد شد.
سفیر کره جنوبی در ایران گفت: در سال 2016 طی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران مذاکراتی در خصوص فعال شدن خط پروازی مستقیم از کره جنوبی به ایران صورت گرفت اما این مهم در عمل با مشکلاتی رو به رو شد که امید است در آینده نزدیک حل شود.
یو جانگ هیان با اشاره به اعمال تحریمها علیه ایران افزود: تحریمها مشکلاتی برای ملت ایجاد می کند اما این مشکلات آنچنان نیست و سیاستمداران توانمند ایرانی می توانند این مشکلات را حل کنند.
وی با اشاره به راه اندازی خانه فرهنگ در شهر یوسان کره جنوبی ادامه داد: در این خانه فرهنگ کشورهای جنوب آسیا حضور دارند و مشهد به عنوان دومین شهر ایران نیز می تواند در این مجموعه فرهنگی حضور داشته باشد.
سفیر کره جنوبی در خصوص شهر هوشمند در کره جنوبی نیز گفت: شهرهای بوسان و سئول در کره جنوبی بهترین شهرهای هوشمند هستند که نسل پنجم شبکه های سیار( G5) به تازگی در آنها اجرا شده است و در این زمینه آمادگی همکاری با شهر مشهد را داریم.
یو جانگ هیان افزود: موضوع خواهر خواندگی شهر مشهد با شهر بوسان کره جنوبی را نیز پیگیری می کنیم و از شهردار مشهد که مدیری جوان است دعوت می‌کنم به کره جنوبی سفر کند.

* گسترش تعاملات
شهردار مشهد نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاریها و تعاملات دو جانبه گفت: به دنبال تبدیل مشهد به شهری هوشمند هستیم و چون شهرهای سئول و بوسان کره جنوبی در این زمینه پیشرفتهای قابل توجهی دارند در این زمینه آماده همکاری با مسئولان آنها هستیم.
محمد رضا کلائی افزود: موضوعات ورزشی به ویژه فوتبال و برخی از موضوعات فرهنگی در سالهای اخیر ارتباط میان ایرانیها و کره ایها را بیشتر کرده است.
وی با بیان این که مدیریت شهری در ایران منتخب و نماینده مردم است اضافه کرد: مردم مشهد علاقه مند هستند در یک دیپلماسی عمومی با کشورهای زیادی ارتباط داشته باشند که یکی از این کشورها کره جنوبی است.
شهردار مشهد گفت: سال گذشته بیش از چهار میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی و بیش از 20 میلیون زائر به مشهد سفر کرده اند به همین دلیل مشهد یک شهر چند فرهنگی است و بیشترین تعداد گردشگر خارجی در میان شهرهای ایران به مشهد سفر می کنند.
کلائی افزود: به دلیل تعداد زیاد زائر و گردشگر و اقتصاد قوی مشهد به نوعی درگاه ارتباط بخشی از کشور ما با دنیای بیرون است.
وی با بیان این که یکی از شهرهای کره جنوبی که به لحاظ جمعیت با شهر مشهد شباهت دارد شهر بوسان کره جنوبی است اضافه کرد: بوسان با 3.5 میلیون جمعیت دومین شهر کره جنوبی است و مشهد نیز با 3.5 میلیون جمعیت دومین شهر ایران است.
شهردار مشهد گفت: در حوزه دیپلماسی شهری نیز مشهد فعالترین شهر ایران بوده و هشت سال است که عضو سازمان جهانی مترو پلیس است لذا بوسان و مشهد می توانند با هم خواهر خوانده شوند.
کلائی افزود: ایجاد خط پرواز مستقیم میان ایران و کره جنوبی در حضور گردشگران تاثیر زیادی دارد اما آن چیزی که تعیین کننده است علاقه مردم دو کشور به سفر به کره جنوبی و ایران است.
سفیر کره جنوبی شنبه 14 اردیبهشت ماه به مشهد سفر کرد و در نخستین روز سفر خود از حرم مطهر امام رضا (ع) و کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی بازدید کرد.
دیدار با استاندار خراسان رضوی و روسای دانشگاههای فردوسی و آزاد مشهد از دیگر برنامه های سفر سه روزه وی به مشهد است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.