سرپرست فرمانداری بردسکن در جمع دهیاران این شهرستان گفت:حقیقتا دهیاران و شوراهای اسلامی در سیل اخیر شهرستان همکاری همه جانبه ای را داشتند ولی متاسفانه به لحاظ داشتن امکانات و تجهیزات ضعیف هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم پور در این رابطه گفت: 45 روستای شهرستان بردسکن دارای ساختمان دهیاری است و 11 روستای دیگر پروژه ساختمان دهیاری آنها نیمه تمام و 10 روستای دیگر فاقد ساختمان دهیاری می باشند که امید است در اعتبارات سال جاری به این مهم توجه ویژه ای شود. 

قاسم پور به خسارت 170 میلیارد تومانی سیل به شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت:  متاسفانه  دهیاری ها در بحث مقابله با کنترل و مهار سیل امکانات و تجهیزات لازم را نداشتند که  می طلبد دهیاری های شهرستان به ماشین آلات مورد نیاز تجهیز شوند. 

وی همچنین گفت:علی رغم اینکه دوسال از فعالیت شوراهای دور پنجم می گذرد هنوز 3 روستای بردسکن فاقد دهیاری است  که نیاز است با تصویب این روستاها  دهیاری دراین روستاها مستقر شود. 

سرپرست فرمانداری بردسکن  براجرای طرح های هادی در روستاها تاکید کرد و گفت: درحال حاضر 100 هزار متر مربع از معابر روستایی شهرستان زیرسازی آن انجام شده است که نیاز به آسفالت دارد و 20 روستای شهرستان  آماده آسفالت می باشد که در صورت تامین قیر رایگان این آمادگی در مجموعه شهرستان وجود دارد که  نسبت به آسفالت این معابر اقدام شود. 

قاسم پور با بیان اینکه 70 درصد  منازل روستایی شهرستان بردسکن غیر مقاوم می باشند گفت:دراین رابطه دهیاران و شوراهای اسلامی می توانند مردم را نسبت به اخذ تسهیلات مقاوم سازی بنیاد مسکن که رقم آن 40 میلیون تومان با باز پرداخت 15 ساله و بهره 5 درصد  است با ضمانت های زنجیرهای ترغیب کنند.

وی بر  فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و منازل مسکونی  تاکید کرد و از شوراها خواست دراین موضوع ورود پیدا کنند.   

قاسم پور با توجه به تشکیل مثلث های توسعه اقتصادی در استان گفت: شوراهای اسلامی می توانند به عنوان بازوان اقتصادی در روستاها در تحقق این مهم گام بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.