نماینده مردم سبزوار در مجلس طرح استانی شدن انتخابات پارلمان را بسیار عجولانه و منفعت‌طلبانه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا از سبزوار، حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس که توسط نمایندگان تصویب شده، بسیار خام، عجولانه و منفعت‌طلبانه برای یک گروهی خاص است.

وی ضمن مخالفت با طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل اینکه در دوره بعدی انتخابات مجلس رأی نمی‌آوردند و برای مردم نیز کار نکرده‌اند و مقبولیت ندارند، می‌خواهند رقبای خود را از طریق استانی شدن انتخابات، محدود کنند و این کار به هیچ‌وجه کار عقلانی و پخته نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تأکید بر اینکه هر بند و تبصره‌ای که در طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصویب شده کاندیداها را محدود کرده، گفت: موافقان این طرح می‌گویند از این طریق، احزاب تقویت می‌شوند و مردم به جای اینکه به افراد رأی دهند، به احزاب رأی می‌دهند، اما در قانون اساسی هم آمده که مردم در رأی دادن آزاد هستند و نمی‌توان برایشان تعیین تکلیف کرد که به شخص یا حزب خاصی رأی دهند.

مقصودی، یکی از اشکالات طرح استانی شدن انتخابات مجلس را سلب شدن حق رأی آزادانه برای رأی‌دهندگان عنوان کرد و افزود: بنده این قانونی که تصویب شده را قبول ندارم و معتقدم با ایرادات اساسی که وجود دارد، نیازمند اصلاحاتی است که پس از رفع ایرادات نیز در دوره بعدی انتخابات، در دوم اسفند قابلیت اجرا نخواهد داشت.

نماینده مردم سبزوار در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم که شورای نگهبان دقت نظر بیشتری نسبت به مصوبه مجلس برای استانی شدن انتخابات پارلمان داشته باشد، زیرا این طرح به نفع فراد و جریانات خاصی تدوین و تصویب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.