غلامعباس ارباب خالص روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: 'یو جانگ هیان' سفیر کره جنوبی از روز گذشته برای انجام سفری سه روزه وارد مشهد شده است و تا کنون با من و شهردار مشهد ملاقات کرده است.
وی اضافه کرد: سفیر کره جنوبی روز دوشنبه با استاندار خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ملاقات خواهد کرد و دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز از دیگر برنامه های وی خواهد بود.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور گفت: سفیر کره جنوبی دیروز به حرم مطهر امام رضا (ع) هم مشرف شد و از مجموعه آستان قدس رضوی نظیر کتابخانه و موزه ها بازدید کرد.
ارباب خالص هدف از سفر سفیر کره جنوبی به مشهد را آشنایی با ظرفیتهای استان خراسان رضوی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، دانشگاهی، کشاورزی، ترانزیت و گردشگری عنوان کرد.
وی افزود: تا کنون در دیدارهایی که سفیر کره جنوبی در مشهد داشته است نسبت به همکاری با این کشور در حوزه گردشگری اعلام آمادگی شده است چرا که مشهد و خراسان رضوی از ظرفیتهای خوبی برای جذب گردشگران کره جنوبی برخوردار هستند.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق کشور گفت: در حوزه ترانزیتی هم با توجه به کمربند توسعه اقتصادی آسیا که کره جنوبی یکی از اعضای این کمربند که همان مسیر جاده ابریشم سابق است برای صادرات کالاهای کره جنوبی از این مسیر به اروپا، قفقاز و آسیای جنوبی بحث و گفت وگو شد.
ارباب خالص افزود: در این دیدارها در خصوص همکاریها در حوزه شهری، حوزه ورزش تکواندو که ورزش بومی کره جنوبی است و در مشهد طرفداران زیادی دارد و همچنین صادرات کالاهای خراسان رضوی به کره جنوبی مانند زعفران و انار هم گفت وگو شد.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.