دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تربت جام گفت: طبق مصوبه هیات‌وزیران حفر کانال و ایجاد خاک ریز اطراف زمین‌های کشاورزی جزء مصادیق تغییر کاربری محسوب می‌شود و جرم است.

ولی قنبری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت جام گفت: برخی کشاورزان شهرستان تربت‌جام به بهانه امنیت و حفاظت از زمین‌ها و وسایل کشاورزی اطراف زمین‌های خود کانال‌هایی به عمق ۶ متر و عرض ۴ متر حفر کرده‌اند که این جرم تلقی می‌شود.

وی افزود: حفر کانال، خاک‌برداری و خاک‌ریزی اطراف زمین‌های کشاورزی از مصادیق تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی هست و ما به کشاورزان ۲ ماه مهلت دادیم تا این کانال‌ها را پر کنند و امروز این مهلت دو ماهه به اتمام رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تربت جام گفت: ما به کشاورزان هشدار داده بودیم اگر خودتان این کانال‌ها را پر کنید برایتان پرونده کیفری تشکیل نخواهیم داد و اگر طی دو ماه اقدام نکنید ما خودمان این کار را انجام خواهیم داد و به دادگاه احضار خواهید شد. امروز با همکاری فرمانداری، شهرداری، اداره جهاد کشاورزی، بخشداری و دهیاری‌ها ۱۰ دستگاه لودر را برای پر کردن کانال‌های ایجاد شده توسط کشاورزان در حوالی روستای رحمت‌آباد اعزام کرده‌ایم.

وی افزود: در صورتی که حفر این کانال‌ها باعث حادثه‌ای برای کسی شود مقصر کشاورز خواهد بود و علت سیل اخیر در روستای رحمت‌آباد همین کانال‌ها بوده که باعث انحراف مسیر سیل و ایجاد خسارت می‌شود. کشاورزان برای امنیت چاه‌های کشاورزی خود می‌توانند با نیروی انتظامی و سپاه پاسداران همکاری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.