الهام بهره مند روز یکشنبه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه سلامت شهرستان تربت حیدریه افزود: ارتقاء حوزه سلامت و تداوم خدمت رسانی مطلوب به بیماران بیانگر بهره گیری مطلوب از ظرفیتهای موجود است که این امر در سایه تلاش شبانه روزی تمام دست اندرکاران حاصل شده است.
وی اظهار کرد: با تلاشهای صورت گرفته 82 درصد از مردم تربت حیدریه با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت این شهرستان، حداقل یک نوبت خدمات دریافت کرده اند و طبق آمار ثبت شده، روزانه به بیش از هزار و 300 نفر از شهروندان در حوزه های مختلف خدمات ارائه می شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که با انجام مراقبتهای اولیه، شاهد کاهش آمار مرگ و میر نوزادان در تربت حیدریه هستیم گفت: تاکنون بیش از 17 هزار و 600 بیمار مبتلا به دیابت و بیش از هفت هزار و 800 بیمار مبتلا به فشار خون در این شهرستان شناسایی شده اند.
بهره مند با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت با عنوان 'مراقبتهای اولیه بهداشتی، گامی به سوی پوشش همگانی سلامت ' افزود: حضور کارکنان حوزه بهداشت و سلامت در عرصه های مختلف به منظور انجام مراقبتهای اولیه و ارتقاء آگاهی مردم نسبت به خود مراقبتی و آموزش سلامت، گامی اساسی در تحقق این شعار و هدف سازمان جهانی بهداشت است.
سعیدرضا قنبری زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در سخنانی با بیان این که ایران یکی از بهترین کشورها درحوزه سلامت در منطقه است خطاب به کارکنان درمانی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: کار در حوزه سلامت، سعادت بزرگی است که نصیب شما شده است که علاوه بر انجام وظایف کاری با حس نوعدوستی در مسیر خدمت به همنوعان گام برمی دارید و اجر اخروی را برای خود ذخیره می کنید.
در پایان این مراسم از شماری از فعالان حوزه سلامت تربت حیدریه با اهدای لوح و هدیه قدردانی و تجلیل شد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر از ساکنان آنها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان 9 دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان مه ولات دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/7079
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.