عبدالعلی علی عسکری روز پنجشنبه در مراسم چهلمین سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم در شهر فریمان زادگاه آن شهید افزود: نقش و جایگاه شهید مطهری از این جهت بی بدیل است که در برابر دو جریان کمونیستی و غربگرای زمان خود به روشنگری پرداخت.
وی ادامه داد: شهید مطهری در برابر برخی احزاب و گروهها نظیر مجاهدین خلق که التقاط فکری و عقیدتی داشتند هم به بازتولید اندیشه اسلامی برای جوانان پرداخت چون نیازهای فکری جوانان و نخبگان زمان خود را درک می کرد و برای شبهات و حملات مختلف به اسلام به فوریت پاسخ مناسب می داد.
او اضافه کرد: این شهید بزرگوار به عنوان یک حوزوی در برابر هجمه های جدید نه دچار تحجر می شد و نه در برابر تفکرات جدید غرب و شرق به سمت تجدد می رفت در حالی که بسیاری در آن دوران گرفتار این انحرافات و آسیبها شدند.
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: شهید مطهری هم جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی را تدوین کرد و هم دارای بصیرت سیاسی بود این در حالی است که بسیاری که در زمان ما از اندیشه عمیقی برخوردار بودند از مسائل سیاسی و اجتماعی غافل می شدند اما شهید مطهری این گونه نبود تا جایی که در ابتدای پیروزی انقلاب به همراه حضرت امام خمینی (ره) به کشور آمد و به عنوان رئیس شورای انقلاب معرفی شد.
علی عسکری افزود: امروز نیز به نوعی درگیر جنگ فرهنگی هستیم و به تعبیر رهبر انقلاب در وسط میدان جنگ نرم قرار داریم یعنی اگر دیروز دشمن آیت الله بهشتی، آیت الله خامنه ای، آیت الله هاشمی و آیت الله دستغیب را ترور فیزیکی کرد امروز به ترور شخصیت بیش از ترور فیزیکی روی آورده است لذا باید در این عرصه نیز مراقب بود.

* نیازمند بازخوانی آثار شهید مطهری هستیم
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امروز در شرایطی هستیم که همه به ویژه جوانان نیازمند بازخوانی آثار شهید مطهری هستند.
احسان قاضی زاده افزود: شهید مطهری به عنوان معمار فکری انقلاب و به عنوان تاثیرگذارترین فرد در کنار حضرت امام خمینی (ره) قرار داشتند لذا گروهک ضاله فرقان این بزرگوار را شهید و به خیال خود حذف کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی به شایعات فضای مجازی و موج تغییر قیمتها اشاره کرد و گفت: حق مطلب این است که باید مطالبه مردم در قالب یک حرف صحیح و درست از یک مرجع رسمی و جدی زده شود و صداو سیما باید در این عرصه وارد شود.
قاضی زاده افزود: اگر صدا وسیما اراده کند می تواند همه قوا را برای پاسخگویی به خط و افکار عمومی را نیز هدایت کند در این صورت، عرصه در فضای مجازی برای کسانی که میدان داری آن را در دست دارند تنگ خواهد شد.
شهید مرتضی مطهری سال 1298 خورشیدی در شهر فریمان متولد شد و در تاریخ 12 اردیبهشت 1358 به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.
مرکز شهرستان 100 هزار نفری فریمان در فاصله 65 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
1922/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.