علی لاریجانی عصر روز پنج شنبه در مراسم افتتاح سد نسر واقع در تربت حیدریه در جمع ساکنان روستای نسر افزود: ساکنان روستاها بدانند که هر کاری که قانونی و شرعی باشد شرافت دارد و باید در روستا ماند و کار کرد.
وی با بیان این که ساخت سدها نقش مهمی در کنترل آبها و جبران کمبود سفره های زیرزمینی دارد ادامه داد: با کمال تاسف طی سالهای گذشته به خاطر حفر زیاد چاههای آب، سفره های آبهای زیرزمینی در سطح کشور دچار افت و کمبود شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی مانند ساخت سد نسر تربت حیدریه ضروری است و نقش مهمی در پرآب شدن سفره های آب زیر زمینی منطقه دارد.
لاریجانی افزود: از آب ذخیره شده در پشت این سد می توان در آبیاری برای کشاورزی و همچنین ساخت مراکز پرورش ماهی استفاه کرد و بدین طریق با رونق کسب و کار و اشتغالزایی در منطقه از مهاجرت به حاشیه شهرها جلوگیری کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: تاکید بر فعالیتهای مولد در اقتصاد کشور و توجه به شرافت کارکردن از نقاط مورد تاکید شهید مطهری بود.
لاریجانی افزود: شهید مطهری به عنوان یک اندیشمند اسلامی فرق اقتصاد سالم را با اقتصادهای دیگر در مولد بودن آن می دانست.
استاندار خراسان رضوی نیز طی سخنانی کوتاهی در این مراسم گفت: در ساخت سد نسر که هم اکنون شاهد بهره برداری از آن هستیم نماینده شهرستان تربت حیدریه پیگیری و تلاش وافری داشته است.
علیرضا رزم حسینی ابراز امیدواری کرد که با کمک مردم شاهد کاهش بیکاری و ایجاد اشتغالزایی در منطقه باشیم.
هدف از ساخت سد نسر در شهرستان تربت حیدریه تغذیه مصنوعی آبخوان دشت پایین دست، کنترل سیلاب و جلوگیری از تخریبهای احتمالی و بهبود وضعیت آبگیری از رودخانه، افزایش راندمان انتقال آب و بهبود وضعیت کشاورزی و اشتغالزایی در منطقه عنوان شده است.
این سد خاکی با هسته رسی به طول تاج 330 متر و عرض تاج هفت متر با هزینه 182 میلیارد ریال ساخته شده است و برآورد می شود که سالانه 1.7 میلیون متر مکعب آب به آن وارد شود.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
1922/3027/6221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.