مسعود مهدی زاده مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با نادرست دانستن برخی اخبار منتشر شده مبنی بر گران شدن زمین های صنعتی افزود: هزینه ای که بابت حق انتفاع واگذاری زمین صنعتی دریافت می شود یک درصد از حجم کل سرمایه گذاری در هر واحد صنعتی است.
وی اظهار داشت: طی سه سال گذشته حق انتفاع زمین در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی هر سال بر اساس نرخ تورم افزایش یافته است.
وی گفت: امسال در حالی که نرخ تورم 34 درصد اعلام شده است، شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نرخ حق انتفاع زمین در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق برخوردار را 20 درصد و در مناطق کم برخوردار 10 درصد افزایش داد که کمتر از نرخ تورم است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی افزود: در راستای حمایت از تولید 21 شهرک و ناحیه صنعتی مستقر در مناطق کم برخوردار استان مشمول 50 درصد تخفیف در قیمت حق انتفاع واگذاری زمین به سرمایه گذاران شدند.
وی اظهار داشت: حداقل قیمت تمام شده برای هر مترمربع زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی 600 هزار ریال است، ضمن اینکه هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان اختیاراتی دارند که بتوانند از سرمایه گذاران حمایت بیشتری نمایند.
40 شهرک و ناحیه صنعتی با دو هزار و 569 واحد تولیدی و سرمایه گذاری 40 هزار و 316 میلیارد ریال در خراسان رضوی وجود دارد.
دو هزار و 113 هکتار از کل مساحت این شهرکها و نواحی صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده که برای 74 هزار و 156 نفر شغل ایجاد کرده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.