دکتر رضا پیشقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 480 دانشجوی برتر دانشگاههای دولتی استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان در 22 رشته این المپیاد شرکت کرده اند.
وی اظهار داشت: این دانشجویان در رشته های مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، فیزیک، زیست شناسی، شیمی، علوم زمین، سلولهای بنیادی، ریاضی، آمار، الهیات، ادبیات فارسی، جغرافیا، کشاورزی، حقوق، اقتصاد، علوم تربیتی و روانشناسی با هم به رقابت می پردازند.
وی گفت: رشته سلولهای بنیادی نیز برای اولین بار به مرحله نخست المپیاد علمی - دانشجویی کشور افزوده شده است.
پیشقدم افزود: در این المپیاد دانشجویان در هر رشته متناسب با گرایش خود سه تا پنج درس را به صورت تشریحی امتحان می دهند و زمان برگزاری این آزمون در 2 نوبت صبح و عصر روز پنجشنبه 12 اردیبهشت و نوبت صبح روز جمعه 13 اردیبهشت خواهد بود.
وی ماهیت این آزمونها را تئوری دانست و اظهار داشت: برگزیدگان این مرحله اواخر تیر یا اوایل مرداد در مرحله کشوری و در تهران به رقابت می پردازند.
وی گفت: برگزیدگان المپیادهای علمی - دانشجویی در اولویت جذب در دوره کارشناسی ارشد قرار می گیرند به طوریکه برگزیدگان اول تا پانزدهم مرحله کشوری، بدون کنکور در دانشگاههای کشور پذیرش شده و نفرات اول تا سوم کشوری نیز از جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان بهره مند می شوند.
پیشقدم افزود: اگر برگزیدگان این المپیاد، دانشگاه فردوسی مشهد را برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد انتخاب کنند وارد طرح خوشه بندی شهاب (شورای هدایت استعدادهای برتر) شده و از حمایتهای متنوع آموزشی، پژوهشی و رفاهی این دانشگاه نیز بهره مند می شوند.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان دانشگاههای کشور به مطالعه، تحقیق و ایجاد فرصتهای مناسب برای اعتلای علمی، المپیاد علمی- دانشجویی کشور را به صورت سالیانه برگزار می کند که مسئولیت برگزاری آن بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است.
1922/2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.