امیر عزیزی روز چهارشنبه در نشست خبری دومین جشنواره بین ‌المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن در مشهد افزود: این جشنواره در بخش های فیلم کوتاه، کاریکاتور جامعه ایمن و جشنواره دانش ‌آموزی جامعه ایمن برگزار می شود.
وی با اشاره به حمایت از فیلم ‌سازان مشهد برای ارائه آثار خود در این حوزه اظهار داشت: قرار بود هزینه ساخت این فیلم ‌ها با مشارکت شهرداری تامین شود اما به دلیل محقق نشدن بودجه این امر میسر نشد و امیدوارم برای دوره بعد این کار اجرایی شود.
وی گفت: این رویکرد تنها برای فیلم ‌سازان مشهد برنامه ‌ریزی می ‌شود تا پایگاه آن در مشهد باقی بماند.
عزیزی افزود: هنوز نگرش تاثیرگذاری بحران در حوزه فرهنگ در کشور وجود ندارد و نگرش حاکم سازه‌ ای است و قائل به استحکام بناها، خرید تجهیزات و ماشین ‌آلات است.
دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه جامعه ایمن نیز در این نشست گفت: از یکهزار و 200 اثر ارسالی به دبیرخانه این جشنواره 900 اثر مرتبط با موضوعات جشنواره شناخته شده و 45 فیلم برای مسابقه نهایی پذیرفته شده است.
حسین راهجردی افزود: این فیلم ‌ها از امروز در پردیس سینمایی هویزه اکران می شود و فردا نیز مراسم پایانی جشنواره در سالن شماره 2 سینما هویزه برگزار می‌ گردد.
وی اظهار داشت: در دوره اول برگزاری جشنواره، عمده فیلم ‌های ارسالی از آسیای شرقی بود اما امسال فیلم ‌هایی از فیلم ‌سازان کشورهای شیلی، پرو، آمریکا، هلند، انگلیس، سوئیس و کشورهای شرق آسیا ارائه شده و آثار دریافتی امسال در مقایسه با سال گذشته 2 برابر افزایش داشته است.
وی گفت: باید یاد بگیریم با خطرات چگونه مواجه شویم و بازسازی بعد از مخاطرات را به چه روشی انجام دهیم، مردم شاید باور ندارند هنگام بروز بلایای طبیعی، ریسک خطر بسیار است و توجهی به این مخاطرات ندارند از این رو باید به سوی فرهنگ ‌سازی در این زمینه حرکت کرد.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خرد شهری نظیر کاهش تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن ایمن و منازل از جمله برنامه های جامعه جهانی ایمن است.
فراخوان ارسال آثار به دومین جشنواره فیلم کوتاه جامعه ایمن دی ماه پارسال اعلام شد و آثار برگزیده آن امروز و فردا در سینما هویزه اکران می شود.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.