مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز سه شنبه در این مراسم با بیان این که استاد فضلی نژاد نمونه ای از مفاخر بزرگ استان است گفت: نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی و هنری تاکید بر دیرینگی درخشان این استان در حوزه فرهنگ و هنر است که به نوعی بزرگداشت اصالت هویت و فرزانگی یک کشور و یک ملت تلقی می‌شود.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: اهتمام به تجلیل از مفاخر و مشاهیر موجب افزایش خودباوری قومی و ملی است و هرچه قدر بزرگان و آثار آنان بیشتر معرفی و شناسایی شوند بیشتر به سرمایه های معنوی و ارزش مواریث فرهنگی افزوده می شود.
وی ادامه داد: استاد فضلی نژاد استادی آگاه، مهربان، بسیارمنظم و وظیفه شناس در حوزه هنر سفالگری بوده است و بی آن که احساس خستگی کند بیش از50 سال به خلق آثار بی بدیل هنری پرداخته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: فضلی نژاد نمونه بارز استادی است که فرهنگ استاد - شاگردی را در هنر خود رعایت کرده و در انتقال هنر خویش به شاگردان از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
در این مراسم به رسم یادبود هدایایی هنری توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مراکز فرهنگی و هنری مشهد و تعدادی از علاقه مندان به این استاد پیشکسوت تقدیم شد.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.