مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان به‌دلیل مهاجرپذیر بودن شاهد حضور 70 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده امروز در نشست خبری که در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، گفت: شهید مطهری فقیه مبارز و اسلام‌شناس توانایی بود که همه آثار وی مفید و قابل استفاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ستاد بزرگداشت مقام معلم از چند ماه گذشته با تشکیل جلسه‌هایی برنامه‌ریزی‌هایی را برای هفته معلم داشته‌اند که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به صدا در آوردن زنگ سپاس معلم در همه مدارس استان اشاره کرد که در این برنامه همه دانش آموزان تقدیر خود را اعلام می‌کنند.

وی به حضور مسؤولان استانی و تدریس نمادین آن‌ها در مدارس خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: در این حضورها برنامه تکریم از مقام معلم را با حضور مسؤولان کشوری و تجلیل از معلم نمونه استان را نیز داریم، همچنین، اینکه از خانواده‌های جانباز و شهید فرهنگی استان نیز تقدیر می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به درخواست فرهنگیان خراسان رضوی بخشی از هزینه‌های هفته معلم و حقوق دو ماه این عزیزان به مناطق سیل‌زده گلستان اهدا می‌شود.

خدابنده در خصوص موفقیت‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان خراسان رضوی در میادین کشوری و بین‌المللی تصریح کرد: سه دانش‌آموز المپیادی این استان در رشته‌های  شیمی، زیست شناسی و نجوم که در کشور طلا گرفته بودند به مسابقات جهانی اعزام شدند، همچنین، دانش‌آموزان دختر و دوومیدانی کار دوره دوم متوسطه خراسان رضوی به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات جهانی شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته  دومین جشنواره کشوری قلم را برای مدارس آموزش از راه دور با هدف نگاه ویژه به دانش‌آموزان مناطق کم‌تر توسعه یافته برگزار و برای این جشنواره 286 اثر ارسال شد که از 35 اثر ارسال شده تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به عدم پرداخت عوارض نوسازی شهرداری مشهد به آموزش و پرورش این شهر اشاره و متذکر شد: در شورای پنجم پرداخت 3 درصد از عوارض نوسازی به آموزش و پرورش مشهد توسط تصویب شد، درخواست ما این بود براساس قانون شهرداری 5 درصد عوارض مذکور را پرداخت کند و پرداخت آن به این اداره کل مشروط بر این است در جلسه شورای شهر مشهد تصویب شود.

خدابنده به کمبود فضای آموزشی در خراسان رضوی اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مدارس دو شیفته بوده، اما حجم زیاد دانش‌آموزان ممکن است منجر شود که از کلاس‌های سیار استفاده کرده یا مدارس را سه شیفته کنیم، اما پیگیر آن هستیم براساس قوانین اماکن آموزشی که در اختیار دیگر ارگان‌ها قرار گرفته‌اند را به جریان آموزشی استان بازگردانیم.

وی در خصوص کمک‌های ارسالی آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده افزود: براساس تصمیم‌ها خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان انتخاب شد، آموزش و پرورش این استان نیز طبق تصمیم‌های گرفته شده تاکنون 13 کانکس کلاسی، 30 دستگاه کامیونت حاوی کالاهای مورد نیاز و برخی از تجهیزات اداری را نیز به این مناطق ارسال کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به دیگر تعهدها اشاره و عنوان کرد: تعهد ساخت سه مدرسه توسط مجمع خیرین داده شده و علاوه بر این کمک‌ها، طرح «باران مهربانی» را در مدارس ابتدایی استان با هدف جمع‌آوری اسباب بازی در مدارس ابتدایی را برای مناطق سیل‌زده اجرا کرده‌ایم.

خدابنده خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به دلیل مهاجرپذیر بودن که سبب حضور 70 هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در استان شده، با وجود افتتاح 186 مدرسه و 842 کلاس درس، هنوز نتوانسته به نیازها پاسخ دهد، به همین دلیل شاید در برخی از نقاط کم‌تر توسعه یافته با مشکلاتی روبه‌رو شویم.

وی با اشاره به حضور 80 هزار دانش‌آموز در 66 سکونت‌گاه غیررسمی خراسان رضوی، ادامه داد: همچنان نیاز به مدارس و کلاس‌های درسی داریم که امیدواریم با همت اداره نوسازی و تلاش خیران در سال آینده افتتاح کنیم تا نیازهای استان را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به کمبود 16 هزار نفری معلمان در مناطق محروم این استان اشاره کرد و گفت: از فرهنگیان در خواست می‌کنم در صورتی که عجله‌ای برای جا به جایی ندارند، این درخواست را نداشته باشند تا با مشکل کمتری در مناطق محروم روبه رو شویم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.