دکتر علی بیرجندی نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته 400 شکایت پزشکی به نظام پزشکی مشهد ارسال شده است که نسبت به سال قبل آن 10 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: یک مورد از این شکایتها منجر به ابطال پروانه پزشک در سراسر کشور شده است و چندین مورد هم منجر به ابطال پروانه های کوتاه مدت پزشکان مربوطه از سه تا پنج سال شده است.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: آمار شکایات از پزشکان به نسبت افزایش ارائه و تنوع خدمات پزشکی تقریبا منطقی است چرا که در سالهای گذشته شاهد افزایش 10 تا 15 درصدی خدمات پزشکی بوده ایم.
بیرجندی نژاد افزود: هنور جامعه پزشکی مطالبات سال 1397 و بخشی از مطالبات سال 1396 خود را از سازمانهای بیمه گر و هم چنین در قالب کارانه ها دریافت نکرده است.
وی با بیان این که در تعیین تعرفه های پزشکی توجه به دو بخش حرفه ای و فنی از اهمیت به سزایی برخوردار است اضافه کرد: در تعیین تعرفه های پزشکی که بر اساس ماده هشت قانون نظام پزشکی انجام می شود باید منصفانه نگریست و مجموعه ای از شرایط را با هم سنجید.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی اگر سازمانهای بیمه سهم خود را در پرداختیها افزایش دهند فشار کمتری به مردم و جامعه پزشکی وارد خواهد شد.

* تنها 15 درصد از پزشکان عمومی مطب دارند
عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد هم در این نشست گفت: از چهار هزار و 500 پزشک عمومی دارای پروانه مطب در مشهد هم اکنون 515 نفر از آنها مطب دارند که کمتر از 15 درصد را شامل می شوند.
دکتر مسعود زحمتکش افزود: پزشکان عمومی به دلیل هزینه های بالای مطب داری و عدم انطباق درآمدها با هزینه ها ترجیح می دهند که مطب نداشته باشند و در بخشهای دیگر و یا حتی مشاغل دیگر مشغول به کار شوند.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 20 درصد از پزشکان عمومی مشهد در مراکز ترک اعتیاد و 18 درصد در بیمارستانها و درمانگاهها فعالیت می کنند و گروهی هم در قالب پزشک خانواده مشغول به کار هستند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر گروه قابل توجهی از پزشکان عمومی مشهد فعالیت پزشکی ندارند یعنی یا مشغول درس خواندن برای گرفتن تخصص هستند، یا در فکر مهاجرت به خارج از کشورند و یا در شغل دیگری فعالیت می کنند.
زحمتکش افزود: پزشکان عمومی بیشترین بار درمان و ویزیت بیماران را بر عهده دارند درحالی که کمترین درآمد این قشر نصیب آنها می شود و از سویی دیگر کمترین میزان شکایات هم مربوط به پزشکان عمومی است.
وی ادامه داد: تعرفه های پزشکی در سال جاری 9 درصد افزایش یافته است که با توجه به افزایش هزینه ها درآمد حداقلی را برای پزشکان عمومی در پی دارد چرا که بین هزینه ها و درآمدها همخوانی وجود نخواهد داشت.
هم اکنون هفت هزار و 500 پزشک عمومی و متخصص در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.