اصغر عبدالهی روز یکشنبه در همایش تجلیل از روانشناسان و مشاوران روانشناسی خراسان رضوی در مشهد افزود: امروز در همه جهان پا به پای تلاش برای تامین سلامت جسمی افراد، فراهم نمودن شرایطی برای تامین سلامت روحی و روانی افراد نیز مورد توجه قرار دارد.
وی اظهار داشت: فراهم آوردن محیط زندگی و جامعه مطلوب مستلزم فراهم کردن شرایط برای بهبود وضعیت روحی و روانی افراد است در غیراین صورت جامعه دچار تنش های روحی و روانی از قبیل پرخاشگری و کاهش آستانه تاب آوری می شود که می تواند تبعات منفی بسیار به دنبال داشته باشد.
وی گفت: اکنون جامعه ما با 56 نوع آفت و آسیب روانشناختی از جمله وجود چهار میلیون معتاد، 45 درصد چاقی، رواج کورتاژ و قانون گریزی مواجه است که باید با متد و شیوه های علمی به درمان آنها پرداخته شود.
عبدالهی افزود: امروزه افسردگی به عنوان یک آفت روانشناختی مهم به همه خانه ها راه یافته و همه جامعه را تهدید می کند و تنها نهاد و علمی که می تواند در راستای رفع این مشکل اجتماعی قدم بردارد، دانش روانشناسی است.
وی اظهار داشت: اگر شرایط سلامت روح و روان جامعه مهیا شود، سطح تاب آوری جامعه افزایش می یابد که تبعات مثبت فراوان از جمله کاهش معضل اجتماعی طلاق را به همراه دارد.
وی گفت: با اینکه زنان پس از طلاق بسیار آسیب پذیر هستند اما تاب آوری آنان به قدری کاهش یافته که 94 درصد دادخواست های طلاق از سوی بانوان ارائه می شود.
عبدالهی افزود: اگر آستانه تحمل به اندازه ای باشد که مادر صلابت مادری را بر جدایی ترجیح دهد به خاطر محیط خانوادگی و فرزندان فداکاری کند یا شوهر بتواند محیط خانواده را بهتر درک کند معضلات اجتماعی به میزان بسیار زیاد کاهش می یابد.
وی اظهار امیدواری کرد با کمک 250 هزار دانش آموخته روانشناسی در کشور در قالب سازمان نظام روانشناسی برنامه های مفید برای تامین بیش از پیش سلامت روحی و روانی جامعه در زمینه های مختلف
از جمله هنر اجرایی شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این همایش گفت: شهرداری مشهد در راستای فراهم آوری شرایط برای تامین سلامت روحی و روانی زائران و مجاوران در بخشهای زیبا سازی و نظافت و ساماندهی شهر اقدامات فراوان انجام داده است.
مهدی زارعی افزود: در تغییر و تحولاتی که در محلات مختلف با هدف لطیف سازی روحیه مردم انجام می شود مشارکت جوامع محلی نیز باید در نظر گرفته شود تا ساکنان شهر ها و محل ها نسبت به شهر خود بیشتر احساس تعلق خاطر کنند.
وی اظهار داشت: حال خوب مردم در شهر بستگی به فضای عمومی شهر دارد لذا مدیریت شهری تلاش می کند با همه بخشهای جامعه ارتباط برقرار کند تا بتواند همگام با جریان سیال مردم شرایط بهتری برای زندگی در شهر برای همگان مهیا کند.
احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر مشهد نیز گفت: برای افزایش نشاط محیط شهری تعامل با محیط های فرهنگی و دانشگاهی مورد تاکید مدیریت کلان شهر است.
اجرای موسیقی زنده و تجلیل از روانشناسان و مشاوران روانشناسی استان خراسان رضوی از برنامه های پایانی این همایش بود.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.