علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد، افزود: آموزش و پرورش نهاد بسیار مهم و اثرگذار در جامعه است، لذا معلمان می توانند با شناسایی مهارت های فردی دانش آموزان آنان را به سوی کار و اشتغال هدایت نمایند.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاری اساسی در نظام آموزشی کشور نشده است و نشست شورای آموزش و پرورش استان در راستای حل مشکلات و تصمیم های اساسی برای معلمان و دانش آموزان باید هر ماه برگزار شود.
وی با اشاره به تشکیل 58 معین اقتصادی در خراسان رضوی گفت: این معین ها برای توسعه اقتصادی و فرهنگی در این استان تشکیل شده که آموزش و پرورش می تواند از این ظرفیت ها برای حل مشکلات در حوزه تعلیم و تربیت استفاده کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: معین های اقتصادی که برای توسعه هر منطقه در این استان تشکیل شده اند می توانند به برنامه های جامع و تاثیر گذار آموزش و پرورش کمک کنند.
وی اظهار داشت: امروز کشور مدیران کارآزموده و کارآشنا نیاز دارد که برای تعالی رشد اقتصادی و فرهنگی باید دانش آموزان را به این سو هدایت کرد.
وی با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان سرمایه داران معنوی و آموزشی هستند که به رشد فکری دانش آموزان که آینده داران این نظام می باشند، کمک می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یک میلیون و 220 هزار دانش آموز در این استان حضور دارند که هدف ما مهارت آموزی آنان است.
قاسمعلی خدابنده، آموزش همراه با تولید را از رویکردهای استان دانست و افزود: دانش آموزان باید به سوی تولید بروند و در این راستا، مرکز رشد به تجاری سازی ایده های خلاقانه دانش آموزان می پردازد.
وی با اشاره به فعالیت های دو ماه اخیر آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار داشت: بیش از یک میلیون اقامت زائر فرهنگی در ایام نوروز، برگزاری جشنواره قلم و برگزاری همایش مدیران سمپاد کشور از جمله فعالیت های این اداره کل در این مدت بوده است.
وی گفت: خراسان رضوی که به عنوان معین استان گلستان انتخاب شده تاکنون حدود 30 کامیون، کامیونت و وانت بار اقلام مختلف برای سیلزدگان گلستانی ارسال کرده است.
8005 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.