محسن عراقی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از 275 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 180 درصد افزایش دارد.
وی اظهار داشت: بارندگی در این مدت در تمام شهرستانهای این استان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته و دوره آماری بلند مدت افزایش داشته است.
وی گفت: بیشترین بارندگی طی این مدت در شهرستانهای ریوش و قوچان به میزان 370 میلیمتر ثبت شده است.
عراقی زاده افزود: شهرستانهای کلات، درگز، نیشابور، سرخس، جغتای و بردسکن نیز بین 300 تا 350 میلیمتر بارندگی داشته اند.
وی میانگین بارندگی در مشهد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 260 میلیمتر عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 110 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت حدود 30 درصد افزایش داشته است.

* ثبت 26 روز بارندگی در فروردین ماه امسال
مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در فروردین ماه امسال 26 روز بارندگی در خراسان رضوی گزارش شده در حالی که میانگین تعداد روزهای دارای بارندگی این استان در فروردین ماه دوره آماری 9 روز بوده است.
وی افزود: میانگین بارندگی در خراسان رضوی طی فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 282 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت 195 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: در این مدت بیشترین بارندگی به میزان 182 میلیمتر در ایستگاه کلات و کمترین بارندگی به میزان 30 میلیمتر در ایستگاه رشتخوار ثبت شده است.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.