معاون امور هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این نشست یک روزه در محل برج سپید مشهد گفت: در جامعه مدنی، همگرایی فرهنگی مزیتی است که شهروندان ضمن احترام به خرده فرهنگهای خود در کنار یکدیگر برای بهبود شرایط فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعالیت می کنند.
اطهره نژادی افزود: در حوزه اجتماعی جامعه مدنی ، شهروندان، آگاه و فعال هستند و به دور از محدود کردن توجه خود به تفاوتها، با استفاده از نقاط مشترک و قوت خود با یکدیگر هم افزایی دارند.
وی اضافه کرد: همین تشکلهای سازمان یافته و توانمند موجبات تقویت انسجام و اعتماد اجتماعی را فراهم می کنند لذا جامعه مدنی ایران نیازمند کنشهای ارتباطی کارکردی است و این کنشهای ساختاریافته و هدفمند به تقویت این جامعه و تسهیل دستیابی به اهداف، کمک خواهد کرد.
معاون امور هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امروز آغاز چهارمین نشست تخصصی از دومین سری نشستهای تخصصی- آموزشی تشکلهای اجتماعی زنان و خانواده در سال کنونی است که تا پایان سال در همه استانهای کشور برگزار خواهد شد.
نژادی افزود: هدف از برگزاری این نشست این است که نمایندگان تشکلها در طراحی و تدوین اقدام مشترک برای توانمندسازی زنان و خانواده مشارکت کنند، یکدیگر را بهتر بشناسند و توانمندیهای خود را به اشتراک بگذارند.
وی ادامه داد: جامعه امروز ما نیازمند همدلی و همراهی، امید و اعتماد است و همه در این نشست با امید به تلاش بیشتر برای ایجاد شرایط بهتر در کنار هم جمع شده اند.
او اضافه کرد: همراهی بین جامعه مدنی و مسئولان دولتی را بیش از گذشته خواستاریم و باور داریم پایندگی ایرانی آباد، سربلند و پاینده جز با همت همه شرکای توسعه اعم از دولت و جامعه مدنی و بخش خصوصی امکان پذیر نیست.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، تعداد سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی 40 درصد رشد یافت و در این میان تعداد سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زنان از 150 مورد در ابتدای کار دولت یازدهم به 210 سازمان در حال حاضر رسیده است.
فرشته سلجوقی افزود: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکنون بیش از 40 پروژه مشترک با دستگاههای اجرایی خراسان رضوی در حوزه زنان اجرا کرده است که محوریت پروژه ها با دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی بوده است.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تحقق عدالت جنسیتی، مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی اقدام به ایجاد تشکلهای بومی و منطقه ای برای تحقق مطالبات زنان در نقاط مختلف استان کرده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: با حمایت مدیران ارشد خراسان رضوی در حوزه اجرای طرحهای اشتغالزا این استان موفق به کسب رتبه دوم اشتغال زنان در کشور شد و همچنین خراسان رضوی در حوزه بیکاری زنان رتبه سی ام را در بین استانهای دیگر به دست آورده است.
سلجوقی افزود: در راستای اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی طی سالهای 95 تا 97، 150 هزار نفر – ساعت به زنان استان خراسان رضوی آموزش داده شده است.
وی ادامه داد: سند وضعیت زنان خراسان رضوی نیز تدوین شده است که در آن تمام نقاط بحرانی در حوزه آسیبهای اجتماعی زنان شناسایی شده است و هم اکنون در نهادهای تصمیم گیرو تصمیم ساز استان به کار گرفته می شود.
او اجرای طرح روستای پاک و توانمندافزایی زنان، امضای تفاهمنامه مستقیم بین دفتر زنان استانداری خراسان رضوی با وزارت جهاد کشاورزی برای تامین 15 هزار مربع زمین کشاورزی و واگذاری آنها به زنان، جذب 10 درصد از کل تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زنان در خراسان رضوی و تدوین سند اشتغال پایدار زنان شرق کشور را از دیگر دستاوردهای دفتر امور زنان و خانواده در خراسان رضوی برشمرد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.