حبیب الله آسوده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد واحد مسکونی خسارت دیده 300 واحد نیاز به بازسازی مجدد و 900 واحد نیازمند تعمیر و بهسازی هستند. در این زمینه با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات لازم برای حمایت از سیلزدگان انجام می شود.
وی شهرهای بردسکن، کلات، سرخس، بجستان و خلیل آباد را مناطق متاثر از سیل اخیر در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز بخشی از سیلزدگان در مراکز اضطراری اسکان دارند سبد کالا در اختیار هر دو بخش مددجویان کمیته امداد و مردم سیلزده قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: اقساط وامهای اشتغال که پیشتر به مددجویان پرداخت شده نیز برای افرادی که بخاطر سیل اخیر آسیب دیده اند، طبق قانون استمهال شده و به تاخیر خواهد افتاد.
وی همچنین گفت: تاکنون 72 میلیارد ریال کمکهای نقدی و غیرنقدی شهروندان خراسانی برای سیلزدگان جمع آوری و در قالب محموله های اقلام مورد نیاز به مناطق حادثه دیده ارسال شده است. خراسان رضوی با همت نیکوکاران استان پیشتاز در ارسال کمکهای نوعدوستانه برای هموطنان سیلزدگان بوده است.
آسوده افزود: تاکنون ۱۲ دستگاه کامیون و یک تریلر اقلام اهدایی شامل سبد کالا، پتو، یخچال، پوشک بچه، فرش، لوازم آشپزی و ظروف آشپزخانه را به استان گلستان و مناطق حادثه از سیل حمل کرده اند.
وی ادامه داد: مردم نیکوکار می‌ توانند وجوه نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰، واریز به شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی ایران و یا شماره سیبای ۰۱۰۳۳۳۳۳۳۳۰۰۰ و نیز از طریق کد #۹۹۸۸۷۷ به حساب ویژه سیلزدگان واریز و در رفع مشکلات و آلام حادثه دیدگان سهیم شوند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.