به گزارش ایرنا، خالقداد عرب روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بر لزوم زنده نگهداشتن یاد شهدا تاکید کرد و افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ترویج و نهادینه شود.
وی اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و بیان رشادت های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس نقش مهمی در ارتقای کمی و کیفی شاخص های فرهنگی جامعه دارد.
وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و دیدار مستمر آنان باید در راس برنامه های مسئولان باشد گفت: یادمان شهدای گمنام رشتخوار به علت کمبود اعتبار هنوز اجرایی نشده و ساخت آن طی سال جاری در دستور کار است.
امام جمعه رشتخوار نیز در این نشست با بیان اینکه شهدا با از خودگذشتگی به ما درس عزت، حریت و استقلال سیاسی دادند گفت: باید در عمل برای ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جامعه گام های اساسی برداشته شود.
حجت الاسلام حسن جهانشیری با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه دادن راه و اهداف شهدا و الگو پذیری از آنان، افزود: حفظ ارزش‌ های دفاع مقدس نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت همگانی است و مسئولان دستگاههای اجرایی باید برای تحقق این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.
رشتخوار با 65 هزار نفر جمعیت در 209 کیلومتری جنوب شرقی مشهد، 86 شهید و 200 ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7079/7493 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.