آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان دفاتر حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور در مشهد افزود: این بنیاد در بخش حفظ آثار دفاع مقدس موفق عمل کرده است و اگرنه با گذشت 30 سال از پایان جنگ شاهد زنده بودن جریان دفاع مقدس هشت ساله در فرهنگ جامعه انقلابی نبودیم.
وی ادامه داد: صدا و سیما در ساخت و پخش هر فیلمی نباید آزادانه عمل کند به خصوص در حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس نباید بگذاریم هر کسی در این عرصه ورود کند چون کارگردان، بازیگر و تهیه کننده جز منافع مادی چیزی در نظر ندارند و ناموس دفاع مقدس نباید برای نشر به دست افرادی که هیچ سنخیت فکری و عملیاتی با آن ندارند سپرده شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بدون اشاره به فیلم یا سریالی خاص گفت: وقتی افراد بدون صلاحیت در نشر ارزشهای دفاع مقدس ورود کنند نتیجه این کار ساخت فیلم و سریالهایی است که هیچ اثری از ارزشهای دفاع مقدسی در آن دیده نمی شود و به روابط زناشویی خلاصه شده است و در این فیلم و سریالها چیزهایی نمایش داده می شود که در دفاع مقدس نبوده است.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز مدیریت نشر ارزشهای دفاع مقدس در دست دیگران است افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید مدیریت را از دست صدا و سیما، جامعه هنری، رسانه های مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی بگیرد.
وی ادامه داد: در عرصه روابط بین المللی و سیاست خارجی کشور هم مساله اندیشه دفاع مقدس وجود ندارد و امروز ایثارگری، رویارویی با استکبار و استکبار ستیزی در اندیشه متولیان سیاست خارجی نیست.
امام جمعه مشهد افزود: در نشر ارزشهای دفاع مقدس زمانی موفق هستیم که استکبارستیزی را نشر دهیم و در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید به گونه ای برنامه ریزی شود که با همه جریانهای فکری معتقد به تعامل با استکبار مقابله شود.
آیت الله علم الهدی با اشاره به سفرسالانه میلیونها نفر به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در قالب کاروان راهیان نور هم گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که امکانات و پذیرایی مطلوبی از کاروانها انجام شود.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع­ مقدس به موجب فرمان مقام معظم فرماندهی کل قوا و بند ۲۲ شرح وظایف ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ ۱۳۶۹/۷/۱۲ تأسیس شد.
اساسنامه این بنیاد در تاریخ ۱۳۷۱/۵/۲۱به تصویب مقام معظم رهبری رسید و به موجب تدابیر مورخ ۱۳۷۷/۶/۳۱ ایشان اصلاح شد.
این بنیاد در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح قرار دارد و ضمن برخورداری از پشتیبانی عمومی و حمایتهای ستاد کل با توجه به مفاد اساسنامه، گستردگی مأموریت و ضرورت ارتباط مستقیم با نهادها و سازمانهای ذی­ ربط و سایر دستگاهها تابع ضوابطی است که به تصویب هیات امنای بنیاد می­رسد.
هدف از تشکیل بنیاد، حفاظت و بهره­ برداری از آثار و ارزشهای دفاع­ مقدس و ثبت حماسه­ های جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی و جلوگیری از نابودی و تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گرانبهای خون پاک ایثارگران اسلام و دستاوردهای دفاع ­مقدس عنوان شده است.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.