علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در سفر به درگز و در نشست ستاد استانی فرماندهی اقتصاد مقاومتی در آن شهر افزود: جنگ تحمیلی سبب شد امکانات و نیروی انسانی صرف توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور نشود اما باید در این برهه از زمان با تلاش و همت جوانان به سمت توسعه اقتصادی گام برداریم.
وی گفت: همه دولتهای پس از انقلاب اسلامی خدمات زیربنایی بسیار خوبی در تمامی نقاط ایران ایجاد کردند بطوری که اکنون کمتر روستایی در کشور وجود دارد که از شبکه برقرسانی و یا آبرسانی برخوردار نباشد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب اسلامی چشم انداز آن را ترسیم کرده اند باید در راستای تقویت بنیه اقتصادی کشور قدم برداشته و زمینه توانمندسازی مردم را فراهم کنیم.
وی توسعه اقتصادی را نیازمند انسجام همه دستگاههای حاکمیتی ذکر و بیان کرد: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید خودکامگیهای سیاسی را کنار بگذاریم زیرا جناح بندیها و اختلافهای سیاسی باعث از بین رفتن فرصت توسعه کشور می شود.
رزم حسینی گفت: امروز اگر مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی کلید خورده برای آن است که همه ارکان حکومت اعم از دستگاههای اجرایی، قضایی، نیروهای مسلح و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی در راستای توانمندسازی جوامع محلی متحد شده اند.
وی بروکراسی فرسوده اداری را مانع پیشرفت توصیف و بیان کرد: دولت هم اینک کارمندان بسیار زیادی دارد و باید بپذیریم که بیش از این نمی تواند تولید شغل کند لذا می بایست صرفا پشتیبان سرمایه گذاران و کارآفرینان متقاضی اشتغالزایی باشد. این روند سبب شده مردم همچنان متقاضی استخدام در دستگاههای دولتی باشند و جوانان ایرانی نتواند کسب و کارهای موفق راه بیاندازند.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم کمک گرفتن از ظرفیتهای مردمی در اقتصاد تاکید و بیان کرد: به دنبال این هستیم که ضمن ایجاد تحول اقتصادی، شیوه اداره استان را در مقایسه با روند چهار دهه اخیر تغییر داده و از ظرفیتهای مردمی برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.
وی افزود: فضای مجازی زمینه ساز بی اعتمادی عمومی نسبت به مسئولان شده اما اگر فضای اطمینان بخشی توسط معینهای اقتصاد مقاومتی فراهم شود قطعا با همکاری دستگاه قضایی و دیگر ارکان حاکمیت روبرو خواهد شد و مردم پای کار توسعه و آبادانی خواهند آمد.
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: طرح گازرسانی به 20 روستای این شهرستان امسال در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گرفته و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.
عبدالله حاتمیان افزود: با وجود وعده های داده شده آبهای مرزی همچنان از مرزهای درگز خارج می شود و درخواست داریم که برای مهار این منابع آبی اقدامات لازم انجام گیرد.
وی ادامه داد: حدود 13 کیلومتر راه روستایی متعلق به هشت روستا در شهرستان درگز نیازمند بهسازی است که درخواست داریم با تصویب شورای برنامه ریزی خراسان رضوی ردیف اعتباری ویژه ای برای این منظور ایجاد شود.
مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در فاصله 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.