وحید قربانی عصر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در مشهد افزود: پسماندهای خطرناک اغلب صنعتی هستند لذا مدیریت آنها در شهرک های صنعتی باید در اولویت باشد.
وی اظهار داشت: آنچه در توسعه و رونق اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه پایدار بر پایه حفظ محیط زیست است.
وی گفت: قبل از توجه به موضوع تفکیک پسماند باید به تغییر نوع مصرف و رفتارهای روزانه در زندگی توجه شود تا میزان تولید زباله کاهش یابد و سپس به دنبال فرهنگ سازی در راستای تفکیک زباله از مبدا باشیم.

* محیط زیست پایدار
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: کاهش مصرف پلاستیک و کاغذ و ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبدا، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب و استفاده و حمایت از سمن های محیط زیستی فعال باید مورد توجه باشد.
محمد حاجیان شهری افزود: آلودگی هوا، آب و خاک سه معضل محیط زیستی و آلودگی سه عنصر اصلی زندگی برای بقای بشر است.
وی اظهار داشت: حرکت به سوی محیط زیست پایدار تنها راه برون رفت از مشکلات محیط زیستی است.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: فرهنگ سازی و توسعه حمل و نقل عمومی نیز از راهکارهای کاهش آلودگی هواست که باید شهروندان به استفاده از این ناوگان تشویق شوند.

* مدیریت پسماندهای پزشکی
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در حوزه مدیریت پسماندهای پزشکی با پیگیری های شهرداری مشهد و دستگاه های ذیربط اقدامات خوبی در مدیریت پسماند مطب های پزشکان انجام شده و اکنون به عنوان الگو در سایر شهرها بکار گرفته شده است.
تورج همتی افزود: در حوزه مدیریت پسماند 15 سال است که قانون مصوب وجود دارد اما هنوز در اجرایی شدن آن موفقت قابل توجهی نداشته ایم.
وی اظهار داشت: یکی از اولویت های ما در سال جدید مدیریت پسماندهای صنعتی است که در راستای حفظ محیط زیست در دستور کار قرار دارد.
روزانه 2 هزار تن زباله در کلانشهر مشهد تولید می شود.
در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد 33 بیمارستان، حدود 2300 مطلب دارای پسماند عفونی و حدود 200درمانگاه فعالیت دارد و طبق آمار سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد روزانه حدود 23 تن زباله بیمارستانی و عفونی در این شهر جمع آوری می شود.
دوم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی زمین پاک نام گرفته است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.