حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در اجتماع منتظران ظهور در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا (ع) افزود: همه فعالیت امپراتوری خبری دشمن برای القاء یاس در جامعه بشری برنامه ریزی شده است و مثلا اساس فیلمهای سینمای هالیوود القاء یاس و ناامیدی در جامعه است.
وی ادامه داد: امروز در عالم بشریت دو نوع مکتب وجود دارد یکی مکتب انتظار و دیگری مکتب انظلام که در مکتب انتظار که شاخصه آن دلدادگی به رسول خدا (ص) و خداست و با مقاومت در راه هدف و دشمن شناسی تجلی می ‌یابد کنار آمدن با ظلم و ظالم یک ضد ارزش محسوب می‌شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: انظلام به معنای ظلم پذیری است و در مکتب انظلام شاهد گسترش جلوه های یاس و ناامیدی هستیم.
رئیسی افزود: در مکتب انتظار، امید و امید بخشی، اعتقاد به توحید، معاد، ایستادگی در راه هدف، مقاومت، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، انتظار و ایستادگی در راه هدف بسیار مورد توجه است و مکتب انتظار در حقیقت مکتب تعالی، پویایی و پیشرفت است.
وی با اشاره به این که اهداف مهم نظام اسلامی همان اهدافی است که در حکومت و سیره مهدوی گفته شده است ادامه داد: برپایی عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و فقر که از شعارهای مهم نهضت اسلامی بوده و هست موجب بیداری کشورها و ملتهای فراوانی شده است.
رئیس قوه قضائیه گفت: طبق اشاره قرآن کریم، آینده از آن صالحان و متقیان است و در این مسیر باید باور داشته باشیم که بنای عالم هستی بر حق مداری است و حق در جهان ماندگار است حتی اگر ظالم، مدتی کوتاه خودنمایی کند.
رئیسی افزود: با همه مشکلات، فساد و بی عدالتیهایی که در عالم وجود دارد اعتقاد به مهدویت در انسان امید ایجاد می کند و یک معتقد به مهدویت هیچ گاه دچار ناامیدی و یاس نخواهد شد.
وی اضافه کرد: پیام نیمه شعبان امید به خدا و آینده توحیدی، رقم زدن عدالت در زندگی انسان امروز، امید به پایان نهایی مستکبران و جمع شدن پرونده استکبار در عالم است.
رئیس قوه قضائیه گفت: شعاع اعتقاد به مکتب انتظار در حال فراگیری در عالم است و امروز بسیاری از ملتها موضوع مکتب انتظار، اعتقاد به مهدویت و امیدوار بودن به آینده ای روشن را به خوبی فرا گرفته اند.
رئیسی افزود: سمت و سوی نظام اسلامی همان سمت و سویی است که امام زمان(عج) برای حاکمیت حق، عدالت و ارزشهای الهی می پسندد بنابراین آنچه سمت گیری اصلی نظام است امری مثبت و آینده ای بسیار درخشان است اگرچه کاستیهایی هم وجود دارد.
وی ادامه داد: جرقه ای که امروز در کشورهای مختلف به برکت اعتقاد مردم ایران به مهدویت و ارزشهای الهی زده شده است به زودی مشتعل خواهد شد و دامن ابرقدرتها و مستکبران را خواهد گرفت و شاهد حکومت عدل مهدوی خواهیم بود.
رئیس قوه قضائیه گفت: وظیفه ما امروز توجه به خواسته آن حضرت در زمینه عدالت، امنیت و حق خواهی است و آن چه قلب ولی عصر(عج) را شاد می کند عبادت پروردگار، بندگی خدا، اخلاص در عمل، توجه به دیگران برای خدا، گره گشایی کردن از زندگی مردم، توجه به فقرا و نیازمندان است.
رئیسی افزود: تلاش برای گسترش معروفها، پاکی، صداقت و پایبندی به میثاقها هم مد نظر آن حضرت است لذا تلاش می کنیم هیچ فسادی در جامعه نباشد و اجازه نمی دهیم فساد در هیچ جای نظام اسلامی لانه کند زیرا فساد، زیبنده نظام اسلامی نیست.
وی اضافه کرد: ولادت امام زمان (عج) برای همه بشریت آینده ای درخشان، نورانی، روشن و همراه با عدالت، امنیت، رشد و تعالی را نوید می دهد و اعتقاد به موعود امری است که منحصر به شیعیان نیست بلکه در همه ادیان ابراهیمی است و تمامی این ادیان آمدن منجی عالم بشریت را نوید داده اند.
رئیس قوه قضائیه گفت: انسانی که منتظر مصلح است خود باید صالح باشد و طبق گفته حضرت قائم (عج) سیره مهدوی در حقیقت همان سیره فاطمی است و نسخه آن حضرت برای اصلاح عالم بشریت نسخه مادرشان حضرت صدیقه طاهره(س) است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.