سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: متاسفانه تجهیزات لازم برای مواقع بحرانی را در سطح استان نداریم و موظف هستیم تجهیزات اندک را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم.

وحید قربانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: زمانی امکانات و تجهیزات در مواقع بحران کافی است که بتوانیم بلافاصله بحران ها را برطرف کنیم.

وی برتقویت و مشارکت گرفتن بخش خصوصی در مواقع بحران ها تاکید کرد و گفت:  مدیران باید در شرایط بحرانی با کمک گرفتن از بخش خصوصی هنرنمایی کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در سیلاب‌های اخیر، بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات و سرخس می باشد و قطعا میزان خسارت های وارده را به کشور  گزارش خواهیم داد تا اعتباراتی برای جبران خسارت ها به استان تخصیص پیدا کند.

وی بر تهیه یک برنامه تفصیلی در مقابله با بحران سیل برای تک تک روستاها تاکید کرد و گفت: این برنامه به عنوان مکمل طرح هادی در مناطق روستایی باشد تا یک استراتژی بحرانی برای جلوگیری از تهدیدات براساس مطالعات طرح هادی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات، سرخس بوده است گفت: در اغلب شهرستان‌ها به صورت پراکنده خسارت‌هایی به زیرساخت‌های عمرانی وارد شده و در برخی روستا‌ها نیز خسارت‌ها اغلب به مزارع، باغات و دام بوده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل و بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان‌های مختلف استان هستند تصریح کرد: به رغم این که در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود و تامین خسارت‌های ناشی از سیل با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی این است که با در نظر گرفتن اصلاحات در قانون بودجه و یا نحوه اجرای قانون بودجه تلاش شود بیشترین منابع ممکن به بخش رفع خسارات و رفع آسیب‎های ناشی از سیل اختصاص یابد.

وی در خصوص بحران‌های اخیر از سوی دولت گزارشی تقدیم رهبر معظم انقلاب شده و براساس آن درخواست کمک از صندوق توسعه ملی کرده‌اند تا مبلغ یک میلیارد یورو به موضوع مدیریت بحران اختصاص یابد که در پاسخ ایشان دولت را مکلف کرده‌اند تا ظرفیت‌های بودجه را مجدد در موضوع بحران بازتعریف کنند.

وی عنوان کرد: با اصلاح  و ضوابط در بودجه 98  امید است اعتبارات خوبی به حوزه مدیریت بحران به کشور اختصاص پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد  واحدهای مسکونی مناطق روستایی در سطح استان خراسان رضوی فرسوده و غیر مقاوم هستند و تاکنون حدود ۳۰ تا ۳۲ درصد بیشتر مقاوم سازی نشده است.

وی از نقش کلیدی و ارزشمند خبرنگاران در حوادث اخیر استان تقدیر کرد و گفت: حقیقتا خبرنگاران نقش ارزشمندی را در بحران اخیر در استان و کشور داشتند. 

قربانی گفت: در شهرستان بردسکن بیش از دوهزار واحد مسکونی دچار خسارت شد که تعداد واحدهای 100 درصد تخریبی کمتر از 20 مورد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.