معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی و پروژه های عمرانی گفت: در سال گذشته 16 هزار میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه و پروژه های زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای صنعتگران و متقاضیان سرمایه گذاری اختصاص یافت و اجرا شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علی عزیز محمدی در نشست معاونان برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور که در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور برگزار شد، افزود: با برنامه‌ریزی هایی که در سال گذشته در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شد، اختصاص مناسبی برای توانمندی و سرمایه گذاری متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعلق یافت و عملیاتی شد.

عزیز محمدی عنوان کرد: در سال گذشته دو هزار 357 واحد صنعتی به بهره برداری رسیدند که 39 هزار نفر اشتغال ایجاد شد و 98 درصد برنامه در این زمینه تحقق پیدا کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ما هزینه زمین نمی گیریم ادامه داد: هدف اصلی ما فراهم کردن تولید و اشتغال و ارزش افزوده برای صنعتگران است به همین علت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فقط هزینه حق انتفاع گرفته می شود و پولی برای خرید زمین از متقاضیان گرفته نمی شود.

وی با اشاره به افزایش صادرات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، گفت: یکی از برنامه های اصلی ما افزایش صادرات و تولید محصول صادراتی واحدهای صنعتی و تولیدی است که با برنامه ریزی های مختلف در سال 97، 3 میلیارد و 750 میلیون دلار صادرات به کشورهای هدف انجام شد.

عزیز محمدی با اشاره به سیل اخیر در کشور، اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شد، آسیب ها به حداقل رسید اگر چه مشکلاتی در بعضی از مناطق مانند شهرک صنعتی آق قلا به وجود آمد ولی تمام سعی و تلاش صورت گرفته بر آن بود تا صنعتگران به تولیدو اشتغال فعالیت داشته باشند.

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: هم اکنون 811 شهرک و ناحیه صنعتی فعال داریم که 9 مورد آن مناطق ویژه اقتصادی بوده و  تمامی زیرساخت ها در آنها برای صاحبان صنعت فراهم شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.