سرپرست قرارگاه منطقه‌‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و اگر توانمندی‌های این قشر شکوفا شود نقش بسزایی در پرورش یک جامعه سالم دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجیدرضا حسن‌زاده در سفر به تایباد و دیدار با اعضای اصلی کانون بانوی مرزنشین این شهرستان اظهار کرد: حضور زنان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، بانوان می‌توانن با توانمندی‌هایی که دارند هم‌پای مردان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شرکت کنند.

وی با اشاره به نقش زنان در ایجاد اشتغال پایدار افزود: حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی دارد همچنین توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه به نقش زنان در آن جامعه بستگی دارد و این گروه قادر هستند در تولید ملی نقش موثری داشته باشند.

سردار حسن‌زاده اقتصاد را یک رکن اصلی در جامعه معرفی کرد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که دشمن برای ضربه‌زدن به نظام مقدس اسلام از آن استفاده می‌کند حوزه اقتصاد است، راه‌اندازی کانون بانوی مرزنشین در مناطق مرزی منشاء خیر و برکت بوده و با این اقدام زنان با حقوق اجتماعی خود بیشتر آشنا می‌شوند و راحت‌تر به توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کنند.

او آسیب‌های اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و مطرح کرد: بانوان ستون اصلی در خانواده بشمار می‌روند اگر قابلیت‌های آنان در خانواده نمایان شود سبب جلوگیری از انحرافات و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌گردد.

سرپرست قرارگاه منطقه‌‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به مردم‌یاری و توسعه فرهنگی اشاره کرد و افزود: هرچقدر در عرصه فرهنگی کار شود بازهم کم است، مردم سرمایه‌های اصلی کشور به‌حساب می‌آیند این کانون‌ها نوعی الگو برای اصلاح فرهنگ زندگی و غرب‌زدایی از روش زندگی‌های امروزی است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز که موفقیتی دیگر از فعالیت‌های سپاه پاسداران را شاهد هستیم جادارد یاد سردار منصوری فرمانده قرارگاه منطقه‌ ای ثامن الائمه (ع) در شمال شرق کشور را گرامی بداریم که 40 سال از عمرش را در راه مجاهدت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی سپری کرد و وی هم مهاجر و مجاهد فی سبیل الله بود.

سردار حسن‌زاده اظهار کرد: دشمنان هر روز به دنبال توطئه علیه این نظام هستند اما تا زمانی که این انقلاب، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و افراد مجاهد را دارد همیشه بیمه است و بر افتخارات نظام افزوده می‌شود.

وی در پایان بر توکل به خدا تاکید و افزود: اگر امروز موفقیت می‌خواهیم باید روش و سیره زندگی را با اخلاص همراه کنیم و هر اقدامی را برای خدا انجام دهیم و به طور قطع به نتیجه می‌رسیم همانطور که تاکنون به نتیجه رسیده‌ایم اما برای نیل به هدف نیازمند ایمان و توکل الهی هستیم.

امروز پس از گذشت یک‌سال و نیم از راه‌اندازی کانون بانوی مرزنشین در تایباد پایگاه این کانون به بهره‌برداری رسید و در ماه رمضان با حضور مسولین استانی و شهرستانی رسما افتتاح خواهد شد. بحث‌های بصیرتی، خدمات رسانی به مردم نیازمند، شناسایی آسیب‌ها، مهارت آموزی و.... از مهمترین اهداف این کانون است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.